Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2040 ggr
Highlandertess
0

Mardrömmar?

Kan kaniner drömma och ha mardrömmar? Jag började fundera på det häromkvällen, för min Ella låg och sov och helt plötsligt flyger hon upp och börjar stampa med bakbenen. Hon gav sig inte på en halvtimme trots att jag tröstade så gott jag kunde. Det inträffade inget plötsligt ljud just då hon vaknade heller, så att det var det som väckte henne. Någon som vet eller upplevt något liknande?

Jojsan
0

hmm.. har aldrig tänkt på det… de borde ju kunna drömma (?) .. men jag har aldrig upplevt något liknande.. förutom att min ena kanin är ganska svårväckt ^^ sen när hon vaknar så spärrar hon upp ögonen och typ "vad händer, vad gör alla, vad vad vad???" ser typ ut så :P Men jag vet inte om de kan drömma..

ikea
0

Katter drömmer ju och det tror jag säkert att kaniner också kan. Undra vad hon drömmde. Kanske om stora stygga räven.

Highlandertess
0

#2 - Ja, hon var rejält uppskrämd iaf.

Stj3rnfallet
0

Hundar kan ju drömma :P Så varför inte?

callo
0

Mhm,.Mina hundar brukar drömma, så gnyr dem "voffar" inte skäller utan bara "vuff vuff" och springer me tassarna i luften:P, jagar katter tror jag haha. Så tror visst kaniner också drömmer!

Elvis_chippi
0

Jag har läst mkt om kaninernas sömn. Kaniner kan i huvudtaget inte sova. låter kanske konstigt men dom har helt enkelt för liten hjära för det. Kaninerna halvsover alltid, visst kan kaniner drömma precis som vi (min kanin Elvis brukar drömma)

Kristall
0

Jag läste i ett nummer av Illustrerad Vetenskap att i stort sett alla djur drömmer. Vissa djur drömmer t.om. mer än människan!

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)