Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 630 ggr
inspiremedarlin
0

Vad gör hon?

Tjotjo!

Jag har en liten fundering. Min kanin är väldigt tillgiven och kärleksfull, hon älskar att ligga nära och mysa. Hon slickar typ alltid mina händer/armar (egentligen det mesta hon kommer åt som mage, ben, täcket, kudden, kläder men framförallt händer och armar ^^) men så har hon en liten grej för sig.

Hon älskar att sitta i min famn och slicka undersidan på min överarm och när hon gör det känns det nästan som om hon… jag vet inte riktigt, hon biter inte men liksom drar/suger med tänderna. Det är inte alls så att det gör ont. Är det något vanligt beteende som betyder något eller är det bara en konstig grej hon har för sig?^^

http://inspiremedarlin.blogspot.com

Beatrice_Love_Kaniner
0

hmmm… 🤔min hane brukar alltid slika på mig och jag tror att det är för att vi människor smakar lite salt… Eller så pussas dem nog bara 😛

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Autodidakt
0

Haha vad roligt! Nej jag tror bara att du smakar salt, eller har du någon god bodylotion? :) Det låter mest som om hon tycker du smakar så gott så hon blir lite ivrig ibland och då råkar få tag, även om det inte är illa menat :)

Den man bäddar med får ligga.

MEMFS
0

Precis så gör min hanne hela tiden, han slickar och slickar och slickar, fram och tillbaka, liksom vrider huvudet. Jag tar det som att jag är älskad:D

inspiremedarlin
0

Jaaa men jag tror som du #3, jag känner mig väldigt älskad ^^ Hon beter sig aldrig lika ivrigt med någon av mina vänner, o dom flesta känner hon rätt väl vid det här laget ^^

Alltså, det här är ju absolut rätt forum att säga det här, men visst är kaninen bäst av alla djur i världen? ^^ Jag menar, dom är som en liten katthund men mycket mer bedårande med långa öron ^^

http://inspiremedarlin.blogspot.com

slarvigt
0

Jag vet inte om det där med tänderna, men vill lägga mig i det där med slicket :) Jag har alltid upplevt min kanin som så sjukt artig, eftersom han alltid tokslickar mig på armen eller handen när jag har klappat honom (och ofta utan att jag har gjort det också, men när jag har klappat honom ett tag gör han det liksom som en desperat :P). Däremot så gör han inte alls så på min sambo, har det visat sig. Jag är alltså den som har haft honom längst (typ 1½ år), men min sambo har ändå bott med honom (och tagit hand om honom) i 1 år och ändå gör han en sådan skillnad… tufft, tycker jag. Kaniner är inte så dumma som folk vill få dem till ;) 

Håller för övrigt med #4 - helt klart bäst :)