Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 665 ggr
Saaara
0

OT - hur bor ni

Hej! Jag är lite nyfiken på hur ni bor. Speciellt ni som har många kaniner. Bor ni på landet eller hur bor ni?^^

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Fridaaaa
1

Jag har 5 kaniner.

Bor på landet, hyr ett litet hus med stor tomt, med 1 kök, 1 badrum, hall, 1 sovrum, 1 vardagsrum, en vind, och en källare (ej beboligt i källare eller vind). 🙂
Har 3 kaniner i en bod, 1 kanin i en stor utebur och 1 kanin i en stor innebur inne.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Rabbitte]
0

Jag och min sambo bor i ett mindre enplanshus med en liten trädgård i utkanten av en mindre stad. Vi har kaninerna inomhus, men självklart får de komma ut i trädgården och skutta🙂

tlover
0

Vi (jag och min man)bor på landet i ett hus (enplansvilla, 1 kök, biblotek, gym/vardagsrum, göstrum, datarum, sovrum, stortoa och lilltoa, tvättstuga, groventré, pannrum och varmgarage) med legda och sen skog kring och några småskjul/stugor och dyl., närmaste bofasta granne är ca ½ mil bort (grannen som bor 1 km bort bor i stan för tillfället).

kaninernar bor för tillfället i burar som sitter fast på lagårn (vinterburar)

sen bor även andra djur här också och massa vilda djur finns i krokarna.

edit lite mer beskrivande hur vi bor har min man skrivit här

http://mortangard.com/2012/04/18/valkommen-till-garden/

l'm back

sfut
0

Ja, du vet ju hur vi bor ;) Men ändå. Bor i en förort, en ganska stor villa i utkanten av ett villaområde, dvs med skogen runt husknuten. Kaninerna bor ute på baksidan men varsin stor Hage och hus.

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

Suskiv
0

Jag bor i en liten stad. I ett litet (för litet) radhus med tre sovrum, kök och vardagsrum fördelat på två plan. Sen har vi en minimal tomt där våra kaniner bor. Jag letar nytt boende antingen till oss eller till kaninerna.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[RC1393]
0

Bor i en medelstor by med ca 200 invånare. 

Bor i en tvåplansvilla med 6rum, kök, ett litet och ett stort badrum, källare, en balkong eller vad man ska kalla det och två stora hallar 🙂Rätt nytt och fint är det, pappa har renoverat det de senaste typ 20åren 😃 Har också en ladugård, med en ladugårdsvind, ett traktorgarage, ett bilgarage, ett reparationsgarage med pannrum, stall med 2 12kvm boxar, 1 16kvm box och en spilta. Ute på gården finns ett vindskydd till hästarna och en lekstuga. Längst mot vägen på våra ägor står gamla missionskyrkan som är ombyggd till godisfabrik där vi kokar godis ibland, just nu är företaget på is. Kring jul däremot är det full rulle, ganska lagomt mot förut då mamma och pappa åkte runt på marknader jämt 🙂 Har för övrigt 4 kaniner för tillfället 🙂

Mickis1994
0

Bor i ett radhusområde i Täby (kommun i Stockholms län, norrort). Så har inte så stor tomt, men det räcker för några få burar och hagar. Det finns bra områden för koppel promenader och öva hoppning på i området.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[vigge_]
0

Jag bor i en stor villa i Stockholm. Tre våningar. 5 sovrum, ett kök, två vardagsrum, 3 toaletter+ 2 badrum/tvättstuga med bastu och 2 gästrum. Och en vind. En relativt stor trädgård. Mina kaniner bor i vårat förråd med värme och belysning.

Jills
0

När jag var yngre och bodde hemma så bodde vi i stor villa med stor trädgård i ett villaområde i Göteborg. Under den tiden hade jag kaninuppfödning i liten skala och hade som mest runt 8 kaniner som alla bodde ute i gräsburar på sommaren och i vinterburar på ben under vintern.

Nu när jag är äldre och flyttat hemifrån bor jag i en lägenhet, har bara en kanin just nu som är halvt frigående innekanin.