Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 427 ggr
[Plumskaniner]
0

Dräktig hona.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, och tänkte då att någon av er säkert har något förslag.

Det är nämligen såhär att min 7månaders gamla satin dvv är med ungar. Elsa som hon heter, fick jag gratis då förra ägaren inte orkade med hennes tonårsperiod. När jag tog över henne, blev det bättre och bättre för varje dag, då jag försökte lära känna henne osv samt gav hon den uppmärksamheten som hon behövde ha. När hon i princip var som mina andra kaniner parade jag henne med min andra satin dvv och förväntade mig väll inte riktigt att hennes beteende skulle komma tillbaka. Men nu blandar hon sitt tonårsbeteende med beteendet som vissa honor får vid dräktigheten.. Hon är på dag 23 idag och behöver mest hjälp på saker jag kan göra för att i alla fall dämpa lite av hennes beteende. Hon attackerar nämligen i buren, biter osv osv. Jag har möjlighet till att ha henne i Hage, men hon är i trippelburen och i den går enbart taket att lyftas så kan inte sätta mig vid burens öppning eller ja ni förstår. 

Har någon annan varit med om liknande? & hur funkade det?

Helin_
0

Låt henne vara ifred o se bara till så att hon har mat och vatten. Hon beter sig aggresivt mot dig för att hon inte vill ha dig där. De släpper oftast efter födseln men vissa honor förblir rubbade efter en dräktighet men de är inte så vanligt.

[Plumskaniner]
0

#1 - Tack så mycket, då får hon lite lugn och ro i några veckor!