Flera kaniner säljes!
Har just nu en massa kaniner till salu, vuxna och ungar.
Alla är ny-avmaskade!
nirsors@hotmail.com
www.nirsors.se
Ev. ner till Halmstad kan transport fixas och städerna som passeras, i Augusti med en bror och hans sambo. 100kr/kanin.
Ska ev. på semester norröver i sommar, och kan isf ev. transportera någon kanin. Vet ännu inte vart vi kommer att åka och inte heller när.
Kan tänka mig att byta någon av hermelinerna mot hermeliner i färgerna japantecknat eller chinchilla.
Hermeliner
Kraterns Irmelin, rysstecknad brun zobel fuchs, 90p. Född: 2005-08-21.
(E: Rysstecknad brun zobel, 94,5p. U: Vit rödögd, 93,5p.)
250kr.
Nirs'Ors Fjalar, rysstecknad brun zobel. Född: 2006-01-28.
(E: Rysstecknad brun zobel, 94,5p. U: Vit rödögd, 93,5p.)
300kr.
Kan säljas som avelspar tillsammans med Irmelin för 400kr! (dom är lite besläktade, Irmelins morfar är Fjalars pappa).
Nirs'Ors Heike, rysstecknad brun zobel. Född 2007-04-08.
(E: Rysstecknad brun zobel 95p., U: Irmelin, se ovan).
300kr.
Nirs'Ors Imre, född 8 April.
(E: Viltgul, 95p., U: Chinchilla, 94p.)
350kr.
Kull 78, födda 8 Juni. Troligtvis så säljes dom båda rysstecknade.
(E: Vit rödögd fuchs 92,5 (93)p. U: White brun zobel obed.).
Franska vädurar
Edelsvärds Siw, svart, 92p. Född: 2006-04-26.
400kr.
5 ungar (U: Siwan ovan och E: madagaskar, 93,5p.), 2 svarta, båda honor, och 3 madagaskar, alla hanar. Födda 21 Mars.
400kr/styck för madagaskarna, 350kr/styck för dom svarta. Kelkaniner: 200kr/styck (en madagaskar).
Holländska kaniner
Nirs'Ors Cornelia, viltgrå, 91,5p. Bär på blå! Född: 2006-02-03.
350kr.
Nirs'Ors Fuego, blå, bed. 91p, avdrag föt lätt. Ska ställas ut den 4/8 i Östersund innan han får flytta. Född: 2006-10-11.
300kr.
Kan säljas som avelspar tillsammans med Cornelia för 500kr! (dom är lite besläktade).
Nirs'Ors Gunn, viltblå feltecknad hona. Född 2007-04-07.
(E: Fuego ovan, U: Cornelia ovan).
250kr (med stamtavla).
Blandraskaniner
Nirs'Ors Alarm, viltgrå. Född 2007-03-15.
(E: Viltgul holländare tecknad blandras, U: Svart holländsk kanin).
200kr.
Kan fås med stamtavla om man vill ta fram viltgula holländare!
Juni, japantecknad gul/svart wiener. Född 2007-03-12.
(E: Svart/vit siames japan "löwen", U: Vit blåögd dvärgvädur).
250kr.

Aww vad fina :) Jag fastnade direkt för den första kaninen och sista <3
Så himla söta. Hoppas dom får fina hem :)

Är Juni till salu? Jag vill gärna köpa den om jag får för mamma!

#3: Ja, det står ju att dom är till salu ;)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
gud vad söta!!
Jättesöta allihop :)
- Mvh Emma
#3: Ja, som sagt, hon är till salu=)
Såg att jag inte skrivit vart kaninerna finns, vi finns i Trångsviken, Jämtland, och kan transportera till Östersund och Järpen lite då och då.
Nirs'Ors Cornelia och Nirs'Ors Alarm finns inte längre kvar.
Nya bilder på; Nirs'Ors Gunn & Nirs'Ors Fuego (klicka på namnen).
Dessa kaniner är också till salu;
Hermelin:
Nirs'Ors Dessi, white brun zobel. Teckningen vid rumpan har försvunnit, har dock full stam. Bär på ryss. Född 2006-09-09. Får flytta efter kull, tidigast 4 Augusti.
(E: White svart, 91,5p., U: Brun zobel, 94p.).
200kr.
Holländsk kanin:
Ev. Nirs'Ors Elektra, viltgrå med blå ögon. Ej utställningsbar, full stam. Superbra teckning, den bäst tecknade holländare som jag förr upp! Född: 2006-09-12.
(E: Svart, bed. 93p., U: Viltgrå, 91,5p.).
250kr.
Både Gunn och Fuego är jättefina =)
Då jag kommit fram till att jag helst vill köpa en hund nästa år så måste jag rensa mer än vad jag tänkt bland kaninerna=(
Så därför säljes också dessa kaniner:
Hermelin:
Nirs'Ors Galdur, brun zobel. Ser väldigt lovande ut, är dock ganska skygg. Född: 2007-02-03. Ska ställas ut den 4/8 i Östersund innan han får flytta!
(E: Rysstecknad brun zobel, 95p., U: Brun zobel, 94p.)
350kr.
Frostnattens Goman, vit rödögd fuchs, 92,5 (93)p. Vill egentligen inte sälja denna kille, men måste man rensa så måste man=( Ska dock försöka Att ta en kull efter honom innan han får flytta. Född: 2004-03-24.
(E: Vit rödögd fuchs, 94p., U: Vit rödögd fuchs, 93,5p.)
300kr.
Holländsk kanin:
Nirs'Ors Christoffer, svart, ska stambokföras på 93p. Säljes helst till ett ställe där han får en ganska stor bur (helst ute). Född: 2006-02-03. Bär på blå och gul!
(E: Viltgrå, 91,5p., U: Blå, 92p).
350kr.
Nirs'Ors Finnja, feltecknad blå. Full stam, säljes med stamtavla. Blev parad 24/6 med Brimi (japantecknad gul/svart, 94p.), kan flytta nu eller efter kull.
(E: Christoffer, nedan, U: Svart, 93p.).
200kr.
Nirs'Ors Stjärnstoft, svart. 75% holländare, säljes med stamtavla. Säljes bara till viltgul Avel!
(E: Frej, nedan, U: Svart holländare, 93p.)
250kr.
Nirs'Ors Frej, viltgul blandras, 50% holländare. Säljes bara till viltgul Avel och helst också hoppning! Hans hopprekord: längd: 60cm, höjd: 40cm.
(E: Christoffer, ovan, U: Viltgrå blandras).
300kr.
Nirs'Ors Gullveig, viltgrå. Lite kort päls bak på ryggen och teckningen på kroppen är gränsfall godkänd/icke godkänd.
250kr.
Ingen intresserad?
Transport kan ju som sagt fixas till flera ställen i detta avlånga land=)
Upprepar:
Vi finns i Trångsviken, Jämtland, och kan transportera till Östersund och Järpen lite då och då.
Ev. ner till Halmstad kan transport fixas och städerna som passeras, i Augusti med en bror och hans sambo. 100kr/kanin. Vet ännu inte vilka städer som dom kommer att passera, men fråga mig så frågar jag dom=)
Ska på semester norröver i sommar, och kan isf ev. transportera någon kanin. Vet ännu inte vart vi kommer att åka. Det blir nog i slutet av Juli vi åker, men jag tror inte att jag följer med, men mor och far kan nog transportera någon kanin om jag ber dom snällt(A)

Juni är såå söt! Jag skulle vilja ha en sån, men det får jag inte. ''/

verkligen jätte söta men får tyvärr inte ha mer niner!
#12 & #13, äh vad fasiken, det är väl bara att tjata på sina föräldrar tills dom inte orkar med tjatet längre utan ger med sig (det har jag gjort flera gånger *skratt*
).
Nirs'Ors Heike finns inte längre kvar och Nirs'Ors Elektra har tyvärr avlidit..
#14: Beklagar .. :(
*håller tummarna för att alla kommer till bra hem*
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Putt
Hermelinen Fjalar och dom franska vädurarna Affe och Allan ska ställas ut den 4/8 i Östersund och får inte flytta innan det.
Det är typiskt att alla fina kaniner finns så långt ifrån mig :P Tycker att dina holländare är hur fina som helst!=)
#17: Men vart bor du då? Kan ju som sagt fixa transport till olika ställen, om du är intresserad av någon av kaninerna=)
#18 Jag bor i skåne.. Burlöv som ligger mellan Malmö och Lund =) Annars är det ju Kiruna ocks :P Har flyttat hit till skåne rätt nyligt, för snart 1 månad sedan..
Skulle sjukt gärna vilja han Juni, underbart vacker! Men tror int e jag får någon mera. Men kan alltid tjata lite :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#19: Ingen möjlighet då att ta dig till Halmstad?=)
#20: Ja, tjata på ;o)
Galdur är inte längre till salu!
Jag ska tjata lit epå mamma idag å visa henne. då borde hon inte kunna säga nej xD
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#21 Har inget körkort =(
#22: Gör så du ;o)
#23: Okej, vad synd..
#24 Ja, det är synd =( Annars hade jag varit intrsserad =)

mm :)

Jösses, fanns ju en hel del sötingar man fastnade för :S
Hur går det för dig?=) Har du fått många sålda?:D
#28: Nej… Men Gunn kommer att behållas, och ev. också Frej.

#14 Du vet inte hur mina föräldrar är, jag får verkligen inte en till. :(

Jag kan vara intresserad av en FV hane.
Stamtavla ej av intresse,
Vad har du kvar, gärna en äldre herre 6mån - 2 år
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
#29 Åh, så trist =( Hoppa att det löser sig iaf!:D
#30: Okej…
#31: Har tre hanar kvar, info. om dom finns på denna sida; http://www.nirsors.se/ungdjur_till_salu.htm