Kaninfödning
Min kanin har varit gravid i 37 dagar, nu blöder ur könsorganen och hon vill inte att jag ska ta på henne. Jag la henne i buren och låter henne va. Men en fråga, ska det blöda? eller sitter dem fast och hon inte kan få ut henne eftersom jag är otroligt orolig.
Kram, kram ,kram 
Dag 37?! Då är det apsolut något fel! Ta henne till en vet.
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Nej, det ska inte blöda..
Har verkligen ingen vetrinär som kan hjälpa mig PGA jag bor mitt ute i ingenstans.
Kram, kram ,kram 
köper man kanin måste man se till att man ska kunna ta sig till veterinär om det behövs! 😮
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
#3 Det ska inte hindra dig, din kanin behöver hjälp och har antaligen ont. Det är till och med olagligt att inte ge en kanin vetrinär vård när den behöver det.
#5 Ja det stämmer. Det är straffbart att inte ta kaninen till veterinär om det behövs. Antingen gör man det på en gång man märker att något är fel eller så ser man till att kaninen avlivas om den lider, av någon som kan göra det snabbt och smärtfritt enligt laglig metod.
Jag förstår absolut. Men den har inte öppet på söndagar och jag letar förgäves efter vetrinärer. Jag gär allting för min kanin. Jag ska ringa vetrinärens jourtelefon och jag gör allting. Men hon verkar inte ha ont eller någonting.
Kram, kram ,kram 
Jag gör allt!
Kram, kram ,kram 
Det låter verkligen inte bra! Se till att ta kaninen till en veterinär PER OMGÅENDE, oavsett var du bor! Det är din skyldighet som djurägare (eller dina föräldrars ansvar om du är omyndig) att se till att din kanin får den vård den behöver.
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
#7 Kaniner är experter på att inte visa när det gör ont.
Vart bor du? Kan hjälpa dig att leta efter vet.
On may way to vetriäner. Jag åker men det tar en liten stund.
Kram, kram ,kram 
#7 Om din "ordinarie" veterinär inte har öppet, brukar de oftast hänvisa via telefon/mobilsvar vart man kan vända sig istället vid akutsituationer. Annars sök på typ Eniro eller liknande.
Eftersom kaniner i naturen är bytesdjur, döljer de ofta smärta och annat "dåligt mående" för omgivningen, därför kan de må mycket sämre än vad de egentligen visar.
Lycka till, hoppas det går väl till slut 🙂
EDIT: #11 Låter bra! Återigen, Lycka till! 🙂
Jag bor i sundsvall. Alnövetrinärar inte öppet.
Kram, kram ,kram 
#11 Lycka till! :D
#11 Härligt! Håller tummarna! :)
#3 Det är din skyldighet att ta djuret till veterinär, eller om du är mindreårig: Dina föräldrar eller målsman för dig.
Och även veta hur länge en kanin går dräktig osv. Om du tar kull osv.
Hoppas att det går bra för kaninen.
Jag bor med ute på landet, och har 3 mil till närmare veterinär som kan kanin, men de har ej öppet på helgen och då får jag åka ännu längre om det behövs.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag vet. Jag har redan uppläxas av alla här så jag beöver inte veta 2234 gånger att jag ska till vetrinären, Jag är påväg.
Kram, kram ,kram 
#17 Jag har inte läxat upp och jag har ej läst hela tråden.
Jaha, men jag är påväg ändå.
Kram, kram ,kram 
Kan vara så att någon unge fastnat eller dött i livmodern, bra att du fick tag på en vetrinär och nu håller vi alla tummar och tassar här hemma för henne!
Hälsningar Amanda och kaninerna
Jag hoppas jag med. JÄTTE orolig verkligen. Usch… :(
Kram, kram ,kram 
21# Du får skriva hur det gick sen!
Hälsningar Amanda och kaninerna
#17 Jag har aldrig haft för avsikt att "läxa upp" någon, så jag är ledsen om du tolkade det så, jag ville bara hjälpa till 🙂
Bra att veterinär uppsöks.
Ett annat alternativ som finns om något sånt här händer en dag, när man inte har möjlighet att besöka veterinär, är att avsluta kaninens lidande.
I lagen står det enbart att man inte får låta djuret lida.
Om det innebär veterinär eller avlivning spelar ingen roll. Så länge man inte bara gör ingenting.
Hoppas allt går bra för din lilla kanin!
Hur gick det? 🤐
Jag kommer senare hur det gick :)
Kram, kram ,kram 
#18: den gyllene regeln på alla forum: Läs tråden först, svara sen.
#27 Jag läser också. Men via mobilen är det inte alltid lätt att läsa allting i en tråd. Plus att jag läste huvudinlägget = bland det viktigaste.
Oj.. Hur har det gått för din lilla tös?
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Undrar också hur det gått!
Hur gick det någon som vet?
Jag fick åk hem igår för hon tyckte det såg bra men barnen har fortfarnade inte kommit så vid 8 idag ska jag till vetrinären. Sedan får vi se. Men är beredd på att avliva om hon har ont eller mår dåligt.
Ursäkta om jag lät otrevlig men jag menar bara att jag vet redan att jag måste till vetrinären och att det är straffbart att inte ge kanin vad den behöver. :)
Kram, kram ,kram 
#32 Tycker ärligt talat det är dåligt av veterinären att skicka hem er när hon redan gått så mycket över tiden 😕 Hoppas det går bra!
#33 Hon borde få ha stannat kvar, då det blir en jobbig resa i sig mellan veterinären och hem.😕
Hoppas att det inte är jätteallvarligt!
Bra att du åkte. Bra att du bryr dig.
Jag flippade ut lite här i tråden. Men ändrade mig. Men varje gång jag läser sådant här så känner jag hur viktigt det är att folk läser på och lär sig innan de skaffar kull. Samt att man är tillräckligt vuxen för att bära ansvar o kostnader för det som krävs. Eller verkligen har föräldrar som är intresserade av kaninernas välmående.
Hoppas det går bra.
Ja. Jag har läst på och mina föräldrar kan också. Jag vet vad det innebär.
Men jag skriver en ny tråd om hur det gick! Och en fråga där med. "Pure till kanin" heter den, kika in och skriv ett svar!
Kram, kram ,kram 
Varför startade du en ny tråd?
För jag behövde svar till puer frågan och sen på min telefon så funkar inte den här, Endast på datorn, och datorn använder jag inte ås mycket. :)
Kram, kram ,kram