Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 624 ggr
[EllenAlicia]
0

ny pellets

för någon dag sen fick jag hem 2 påsar med 3kg pellets (Meister lampe) till mina kaniner för jag tyckte det verka som et bra foder( hade innan edel) så kaninerna fick lite edel blandat med meister lampe men de åt bara edel. så jag tänkte att de kommer nog äta det sen… och sen på morgonen var all pellets borta och jag gav dem samma fast mer av de nya men de verkar inte gilla nya fodret… nu har det gått typ en vecka och de gillar fortfarande inte det? och nyss så gav jag dem bara de nya fodret och de bara,, ''vadå? ska du inte ge oss de goda fodret? o.O då äter jag inte!''

hur ska jag få dem att gilla fodret? ska jag bara vänta och se? för Zira, den som äter mest kommer säkert äta allt (de delar bur) så inte Zingo får något. Jag vill inte slösa mina pengar på pellets mina kaniner inte äter…

[EllenAlicia]
0

Putt

tussen12
0

så var det med mina också, dom ''lär'' sig att gilla fodret ;)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

fossingen
0

Samma sak med mina. ML är ingen hit alls. De äter typ andra nyttiga foder som JR farm grainless, cuni complete, cuni pro osv. Men ML vill de fanken inte äta.. Jag som köpte 6 kilo och de lärde sig aldrig äta det, men de luktar pasta carbonara så luktar inte precis högott som kaniner gillar. Min äldre hona kan äta lite ML men helst inte och hon är annars helt galen i hökuber men icke ML.

[YukiOni]
0

Vet att vi fick en påse DogMan pellets av en kompis vars marsvin dog & hon ville inte gärna slänga det. 
Kaninerna ville inte ha pelletsen och marsvinen(som annars kastar sig över pellets) totalvägrade att äta den. 
DogMan är visserligen ingen bra pellets, köper det inte till djuren. Men antar att de antingen "lär sig" att gilla den nya pelletsen eller så struntar de helt enkelt att äta pelletsen & käkar hellre bara hö?🤔

[EllenAlicia]
0

Okej :) hoppas de vänjer sig. Har någon annan provat ml bortsett från #3 och mig ?