Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2464 ggr
[Totoros kaniner]
0

hasselnötter

jag undrar om det ä fler som ger hasselnötter till sina kaniner?

jag gav alltid min hamster när jag var liten oskalade hasselnötter och i år testade jag med att ge mina två kaniner. Det var bara honan som lyckades gnaga upp sin men hanen lekte mest med sin.

Stinastygg
4

Nötter är inte kaninmat. De ska äta 80% hö, 15% pellets och 5% grönsaker. Inget annat!

[körsbärsblomma]
0

inte nöter till kanin

minaninar
4

En liten nöt är inte hela värden. Men alla nötter och frön innehåller mkt fett bla, det är inte bra för kanin.

[Totoros kaniner]
1

Herregud. jag ger dem imye en massa nötter. de fick en varsin nöt i julklapp med skal . allierade lyckades gnaga upp sin men inte chowy. själv tyckte jag det var bra tandnötning. Men då antar jag att det inte är ngn annan här som hittar på såna dumheter, varav min fråga.

elinab
0

Jo, jag har testat att ge hasselnötter med skal. Men ingen av mina har lyckats knäcka skalet.

Håller med minaninar här ovanför. En hasselnöt någon enstaka gång är ingen fara, men nyttigt är det inte.

minaninar
0

Det är nog okej att ge en liten nöt  i juklkapp… o förstår tanken med tandnötningen. Men kanske kan du få tag på lite smaskiga grenar. Äppelgrenar brukar vara särskilt smaskiga. Och en liten nöt ger ju ändå inte mkt tandnötning.😛

[Totoros kaniner]
1

#6 de har alltid ett antal grenar i buren så gnagarmaterial saknar de aldrig.