Kaninutställning imorgon!
Hej!
Imorgon hålls det en kaninutställning i Visby här på Gotland. Jag har precis blivit medlem i SKAF och detta blir min allra första kaninutställning som jag deltar i. Har tidigare bara varit där och tittat.
Så hela veckan har jag putsat på de två kaninerna som skall följa med, en lejonhuvad kaninhona och en lejonhuvad dvärgvädurshane, båda zobel blå. Båda skall ställas i A-klass. Egentligen var det tänkt att fyra kaniner skulle följa med. En hona skulel ställas i B-klass, men efter att räknat lite kom jag på att hon tyvärr var två dagar för ung. Sedan köpte jag nyligen en lejonhuvad dvärgvädurshona som också skulle ställas. Men jag valde istället för att köpa henne parad för ca. 2 och ½ vecka sedan, så hon blir hemma eftersom hon med ganska stor sannolikhet är dräktig.
Men jag är fruktansvärt nervös, men det skall bli jättekul! Det är lite tråkigt att det inte är många som är med på Gotlands kaninutställningar, men det spelar ingen roll.
Förhoppningsvis kommer jag kommande år kunna ställa ut på fastlandet också.
Är så himla glad över att jag blivit medlem i SKAF, för nu skall jag på riktigt starta min uppfödning av lejonhuvade dvärgvädurar för utställning, Avel och kel och helt lämna min kel/hoppuppfödning av vädurskorsningar.
Behövde bara skriva av mig lite, är ganska uppspelt!
Hälsningar Amanda och kaninerna
Vad roligt 🙂
:D Tjoho! Jag ville åka till Visby o ställa, men det är så dyrt med först bil från "fel" sida av skåne o sen över vattnet fram o tillbaka… :(
Lycka till!
2# Vad tråkigt, ja, det är ju ofta det där med pengarna.
Hälsningar Amanda och kaninerna
Lycka till! :)
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Såg det på fb, Lycka till!! :D ^^
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story