Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 691 ggr
KaterinaPetrova
0

Vilken färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ställt frågan många gånger, vilken färg har min hane Kuda?

Förut har folk gissat på white zobelsiames blå, men någon medlem här på sidan sa att han kan inte vara det när han fick en japantecknad unge tillsammans med min hona som är zobelsiames brun.

När han var runt 4 månader när jag fick honom var han men blå/grå i pälsen. Nu är han grå/brun. Kan detta bero på att det är vinter?

Vill gärna veta Vilken färg? han är då jag ev. ska skriva härstamningsbevis på kommande ungar.

Bilderna är nytagna, säg till om ni vill ha flera.

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

KaterinaPetrova
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dvärgvädur
0

Han ser ju ut att vara zobel siames. Han kan ju vara det och få en japanunge. Har du stam till honom? Han kan vara japan bärare även om han själv inte är japan. Kolla i stammen, hans släkt kan antingen vara eller bära på japan. Eller så är det honan som bär på det :)

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[Guldvingens]
0

En "gul" kanin kan inte bära japan.

Så TS kanin är garanterat japantecknad i någon form.

Agda
0

Eftersom han har lämnat japantecknat så är han alltså en japantecknad viltzobelsiames brun. Man kan säga att han är en oäkta svart/vit japan (de äkta japanerna ska ju vara chinchilla och inte zobel).

KaterinaPetrova
0

Har tyvärr ingen stam på honom då han är blandras hermelin/lejonhuvad. Hans mor är vitrödögd. Hans far är troligtvis madagaskar wt, wt är jag säker på. Mamman till kullen ska vara renavlad zobelsiames brun. Ungen set ut att bli en vit svart japan :)

fossingen
0

#5 Han ser ju tillsynes ut exakt som en viltsiames då han är gul och inte påminner alls om viltzobel överhuvudtaget.

Det kan helt enkelt vara så att han är en viltsiamesjapan, krävs bara en pytteliten fläck för att han ska vara japan.

KaterinaPetrova
0

#6 Googlade upp lite bilder på viltsiames(japan) och det var väldigt likt! Många har sagt white zobelsiames blå eller viltsiames. 

Tack alla! 😉

fossingen
0

#7 På den gamla bilden såg han helt klart White zobelsiames blå ut på faktiskt :) Men inte nu längre :D Viltsiames japan japp:D