Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 529 ggr
SaraB
0

Diarrè

Molly är lös i magen, har ni något tips? på vad jag kan göra åt det? Något recept på något "läkande"? :)

Tack så mycket för svar! :)

ciss
0

Brännässlor är rena miraklet har jag hört. Torkade.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

SaraB
0

Tack ciss! :D

[Niike]
0

Hum ., jaadu:) Har för mig att det var något mer .. gröt kanske? Men brännässlor ska vara superbra!

[Quellii]
0

Plocka bort allt grönfoder och kraftfoder, ge bara hö och vatten tills det ger med sig :)

SaraB
0

Tack för tipset Photoniq! Det som är lite jobbigt är att Mimmi o Molly äter ju tms, och om jag fortfarande ger Mimmi mat äter Molly den osså. :P Plus att jag har nästan inget hö, då min hö"leverantörs" hö blivit förstört i översvämningarna o regnet.. :( Icahö iså fall..?

Ska prova ciss brännässlor iaf, kom gärna med mer tips? ! :D

mimmi.k
0

Ja, det har funkart för mej! Assa att ta bort så man bara har hö och vatten….

Tina-A
0

#5: Det tar några veckor för brännässlorna att torka ..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

SaraB
0

Jooo. :/ Det har säkert gått över då.. ;P Någon som har ngra snabba tips?? :)

[Quellii]
0

#5 - Tror inte att det skulle göra nått om din andra kanin får gå på samma "diet" ^^ Eller Henne kan du ju ta ut i sele och låta henne äta grönt gräs och samtidigt ge henne lite kraftfoder? :)

SaraB
0

Okej ;)

Ellen95
0

När min kanin hade diarre gav jag han ris. Det älskade han. När dom har diarre ska dom ju få bara hö och vatten. Så när han fick ris blev han helt tokig.

Martina-b
0

eklöv är jätte bra!!

Ciindra
0

Ge hö och vatten :)

callo
0

#11 Ja ris är bra att ge, kokat då. Sen ljummet kamomillte.

Lolitas
0

Eller så gör du d lätt för dig och ger kaninen en näve grodblad så e den bra i magen på en timme oftast, funkar alltid här hemma.

*ler* jag och mitt jävla husapotek :P