utomhusbur
Nu måste ni hjälp mig här inne.
Det är så att jag har en kanin som jag har haft i några år, men nu är det så att jag vill ha en till eller ha velat ha en i nåt år nu. Och nu har jag hittat en kaninunge som är precis en som som ja vill ha. Nu till saken den kanin som jag har nu är innomhus och har vatt det i 3 år (han fyller 4 snart) och jag får bara har ett djur inne, så den "nya" kanin måste ju bor ute i en bur då. Så nu undra jag, ni som har kaniner i utomhusburar tycker ni det är jobbigt att gå ut i ur å skur? känner ni att det är nån "mening" med det? Är det mycket jobb under kalla vintar?
kram amanda
JAg tycker inte att det är jobbigt :).. PÅ vinterna kan det ju var lite jobbigt med fruset vatten och så.. men annars är det inge problem.. KAninerna vill ju ha mat när det snöar också ;)

jo det är klart
ok tack så mkt.

Tja, jag har bara haft min kanin i några månader och har inte upplevt vintern med den. Så jag kan dessvärre inte ge dig svar.
Sen är det ju jobbigare när dom sticker ;P
Jag hade min kanin ute förr, jag tyckte inte om det dock :P Tråkigt o gå ut när det regnade o va kallt, o framförallt å städa buren dom dagarna :P Har henne inne nu o hon e mkt mer social nu, eftersom hon springer lös i lägenheten nästan hela tiden. Men det är ju olika från kanin till kanin o person till person =)

så var det för mig med, hade ute min kanin i ett år, tog in honom sen. tyckte med det var lite segt men samtidigt smidigt, aja ja fårse hur ja gör

Jag tycker inte att det är jobbigt när det regnar och så, däremot har jag inte upplevt vintern med dem, så jag vet inte..
Tycker inte det är jobbigt alls. Istället mycket skönare än att ha dem inne, enligt mig!:) Då skulle man behöva ta hänsyn till dem hela tiden, dvs. inte kunna lyssna på hög musik eller springa omkring som en idiot .. inte för att jag gör det men menxD Har ju marsvinen inne:P
Håller med #8. det är ju oxå mera städning om man har den inomhus (om den t.ex. skvätter ut bottenmaterialet). Men jag tycker inte det är jobbigt ute. Ibland på vintern eftersom det är så mörkt och det finns knappt någon lampa.. :/