*kanin hane sökes*
Hej!
Jag söker en kanin hane för Avel, helst en svart hermelin, ruchs eller löwen. Min kanin är väldigt social, gillar alla och är tre år. Vi håller hus i Norrbotten, Luleå. Jag ger 100kr eller en kaninunge. :)
Min kanin är en blandras på hermelin, ruchs och löwen. Hon är pigg och tillgiven. Hon har haft en kull förut, men tyvärr så dog ungen. Om någon har en kanin hane som man vill låna ut så säg gärna till :)
Tack för tipset fossingen! :D
#2 Finns ingen ras som heter ruchs. Inte heller löwen.
Du menar nog fuchs? Och löwen = lejonhuvad kanin 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Det är Fuchs och Lejonhuvad hon menar. :) Fast fuchs är Cashmere numera ;P
#4 Ja det vet jag att fusch är 😉 Är ju även ett hårlag. 🙂
Och förstod att det var lejonhuvad hon menade 😉 Men tänkte ändå säga det, då jag sett dem som tror att löwen och lejonhuvad är 2 olika raser 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 Jajamensan :) Har en Cashmere hemma. Var längesedan jag hade fuchsar sist, var nog annars 8 år sedan, hehe :P
haha, jo jag menade såklart det :D
Hermelin uppfödare finns det nog inte så gott om inom Norrbotten. Så är det andra raser du söker? Isåfall kanske du har mer tur:)

#8 Rönnbäcks kaniner (Töre) och Savannens kaningård (Sikfors) föder upp hermeliner.
okej, tack för svaret :)

Fast dom avlar ju renrasigt med stamtavla för utställning, så jag tvivlar ju på att dom vill låna ut nån hane till keldjursavel. Du får kanske ta en annan ras, det finns ju många som har kaniner, har du ingen kompis som du kan låna av?
Håller med Linnet.