Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1659 ggr
Corazón
0

Kaniner i studentbostäder

Har läst på en sida att det är okej med husdjur i egna lägenheter men ej i korridorer. Finns det många bostäder där det är helt förbjudet och kan det vara svårt att hitta sådana där det är okej att ha det?  Någon som har erfarenhet och kanske själv har djur i studentbostaden?

Trasdockaa
0

Här på Ultuna på Sveriges Lantbruksuniversitet är det okej även med djur i korridorerna, men vi har världens djurtätaste (och framförallt hundtätaste) studentområde. Här är det snarare svårare att hitta något utan djur. Jag har en trea som jag delar med min sambo och 5 kaniner, 2 inne och tre ute :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Corazón
0

Okej, jo lantbruksuniversitet är nog lite annorlunda. Vet inte vad jag ska läsa än men blir nog inget med djur.

Fridaaaa
0

Min lillasyster bor i studentlägenhet. I den får hon ha djur, hon har 2 katter 🙂 Men, gäller inte alla studentlägenheter.
Studentbostäder, är det typ "internat" du menar då? Alltså liknande det?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Corazón
0

Nej, jag tänker främst på hyresrätter, borde nog skrivit det. t.ex. SGS studentbostäder i Göteborg m.m. I korridorer får man nog inte ha djur men undrar om det är svårt att hitta lägenheter där det är tillåtet? Är det hyresvärdar som avgör det? Funderade lite på hur det fungerar med att gå ut med de i sele också, var kan man göra det i en storstad? Brukar det finnas balkong? Vill ju inte att den ska sitta inne hela dagarna.

[ingvarisbjorn]
0

#4 Det är upp till varje hyresvärd ifall de tillåter husdjur. Jag bor i studentlägenhet (ej korridor) och där brukar husdjur vara okej, speciellt om det är ett hus där det finns både "vanliga" lägenheter och studentlägenheter. Balkong eller inte varierar också.

Om det fungerar att gå i sele beror ju lite på området, finns det många grönområden går det säkert hitta någon liten plätt att rasta kaninen på.