Favoritras?
Holländsk kanin är min absoluta favoritras.
Förutom holländare så föder jag upp angora, satinangora, satin och från och med iår rex.
Min favoritras är holländsk kanin.
Har just nu en blandraskull mellan holländsk kanin och dvärgvädur, men skulle gärna ta en renrasig holländarkull någon gång också 🙂
Gotlandskanin är min favvo,
vi föder också upp/är genbank till gotlandskanin, skulle vi inte kunna det men fortfarande kunna föda upp kaniner skulle vi ha Mellerudskaniner
l'm back
Har många favoriter:
- Holländsk kanin
- Dvärgvädur (satin, rex, lejonhuvad, normalpälsad)
- Hermelin
- Jätteraserna
- Stora silver
Dock vill jag inte ha vita rödgöda kaniner, eller inte i vissa andra färger helst 😉
Föder inte upp men skulle vilja föda upp holländsk kanin i madagaska, havanna eller isabell.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Älskar jätteraser och lejonhuvad kanin. (:
Har bara haft lejonhuvade dvärgvädurar och har endast det. Skulle jag dra igång en uppfödning om ett par år skulle det absolut vara denna ras, så gosiga och sådan personlighet älskar jag! 😍
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
Jag föder upp dvärgvädurar :) Skulle jag få välja en till ras att föda upp så skulle jag vilja föda upp wiener eller japaner :)
Jag tycker om många raser :D Sachsengold, Alaska och Lilla Tysk Vädur är några av favoriterna. Skulle jag få välja mellan dem när det kommer till uppfödning väljer jag Sachsengold eller typ… hoppversionen av lilla tysk (dvs mer… kaniniga huvuden). :P Älskar korta skallar, men vet också att det kan föra med sig tandproblem, därav inte utställningsavel på vädurar för min del. (även om det såklart kan gå superduper bra)
Min favorit är hermelin! Har haft ett par kullar med rasen och den är verkligen helt otroligt underbar! Men om jag skulle få för mig att byta ras och satsa på någon annan ras så skulle jag ta dvärg hare :)
Min favoritras är dvärgvädur och korsningar med dessa. Föder själv upp denna ras. :)
Fast det finns en del raser jag gärna skulle vilja äga så som fransk vädur, belgisk jätte, Alaska eller Vit lant. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag gillar jätteraser och lejonhuvad kanin😃 (som #5 ) Men sachsengold är ändå favoriten ♥
//chilliekanin
Mina favoriter är hermelin, dvärgvädur och Teddy :)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.