Min kaninhane blöder efter parning.
Har parat min kaninhane som är 7-8 månader ungefär, och när vi tog isär kaninerna så var hanen alldeles blodig på sitt kön, vad kan det vara för fel?
Honan kan ha bitit honom. Ta och ring till en kaninkunnig veterinär och hör.
Alla kaninhanar brukar blöda på själva penisen när parningen är över. det är inget farligt! :)
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
#2 Ena hanen jag hade som parade några honor, blödde inte 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Har aldrig haft en någon kanin som blödigt efter en PARNING.
Har hållt på i många år och inte sett en ända kanin som de hänt så med.
Tycker samma som #1 ta och ring till en kaninkunnig veterinär istället :)
Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning!
.
Mig har det hänt att mina hanar blodat eller bättre uttryck börjat rodna på penis efter en längre PARNING med upprepade parningar. Alltså inte pumpat ut blod utan bara rodnader som om det blvit irriterat eller skavt.
Hur mycket blöder det?
Mina kaniner klara sig fint. :)
Inga rodnader alls? Varför har det hänt mina då :O

Det var ju inte jätte mycket blod, men tillräckligt för att reagera på det. Hans penis var väldig svullen då jag tog upp han. Sen är det första gången jag parar honom oxå. Fick lite funderingar kring om han är för ung för det ännu, har haft kaniner länge men bara honor.

Var nyss och kollade till han, nu ser det ut som det gjorde innan
Ajaj. Om det är svullet upptill en rodnad som dessutom sipprar blod ska du defenitivt ringa veterinär. Dock kan penisen bli större under tiden som hanen har stånd och detta är naturligt men om penisen är svullen långt efter parningen är det inte normalt. "juckar" han mycket kan dem få större kulor men penisen blir inte större röutom under tiden som han har stånd och en kort stund efter parningen innan värmen och blodtrycket går ner centralt i penis.
Jag har varit med om det en gång, & då ringde jag veterinären och fick svaret att det kunde hända första gången. Samt att jag inte behövde åka in om det inte blev irriterande eller liknande. Det blev dock bättre efter en liten stund, och det märks inte nu.
6# ja de lixom inte droppar/rinner blod utan att det är lite rött som "sitter fast" på aa ni vet. :) Och det är inte säkert att alla kaninhanar blöder efter PARNING men mina har gjort det. :)
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Har kollat till han med jämna mellanrum, och nu är det jätte fint.
Min hane blödde efter PARNING och höll koll på dom hela tiden så honan bet honom inte, men de gick över snabbt efter :)