ledsen och irriterad!
Mina föräldrar träffade någon gubbe som har träffat mina kaniner en gång och nu har mina föräldrar sagt att han får komma hem till oss och sköta om mina kaniner när han vill.
Jag blev så arg!, jag bedriver inget zoo så att folk kan komma hem till mig och ta hand om mina kaniner! + att jag sagt tidigare att jag inte vill ha hem den gubben till oss för han bär omkring på kaninerna och stoppar ihop honor och hanar och "leker" kaninuppfödare…
Det är ändå mina kaniner och känns oerhört fel att mina föräldrar inte frågade mig först, jag är inte egoist men jag är bara väldigt rädd om mina kaniner.
Vill bara gråta just nu 😢
Vad ska jag göra?
Har du berättat för dina föräldrar hur du känner? Jag hade inte heller känt mig bekväm med att någon kom och höll på med mina djur så där.
Jag hade satt lås på alla burar och gömt nycklarna där ingen skulle kunna hitta dom. Aldrig att någon skulle få pyssla med mina djur utan min tillåtelse. 😡
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#1: Jag har redan sagt vad jag känner, men de bara skrattar och säger " nemen de ska väl bli kul" Vadå kul? Skulle det vara så roligt om jag sa att jag bjudit hem en gubbe som ska sköta om eran bebis? Det är ju nästan samma sak.
#2: Bra ide! jag ska gå och köpa hänglås på affären.
Prata med dina föräldrar! Låter ju helt sjukt. Aldrig i livet att min mamma skulle få bestämma ifall någon fick ta hand om mina kaniner. Kaniner är inga leksaker vem som helst kan få ta hand om då det passar. Och att han "leker" kaninuppfödare? Jag vet inte vad du har för kaniner, men om du har syskon, hur lyckat skulle det bli? Säg ifrån!
http://pillasddv.weebly.com/
Håller med de andra. Säg ifrån, både till dina föräldrar och till mannen när du träffar honom:
"Nej, jag vill inte att du rör mina kaniner, det känns inte bra. Du får inte. Gå härifrån."
Hade gjort precis likadant som #2!
Nu har jag pratat med mina föräldrar och han kommer inte få komma och sköta om mina kaniner eller något annat, vilket känns skönt!
tråden kan läggas ner nu :)