Bara hö?
Tycker ni att man kan ge tjocka kaniner bara hö en gång i veckan.. Alltså pellets varenda da förutom på måndagar(exempel) då dom får bara hö..
Hoppas att ni förstår hur jag menar..

Kaniner ska ha fri tillgång till hö….. man kan inte ersätta hö på någe sätt….. :)
Tycker inte att det låter så bra att ersätta och sådär och som mimmi.k sa så bör kaninen ha fri tillgång till hö! Det bästa du kan göra är igentligen att låta kaninen få röra på sig lite mer än vanligt och så och låta bli för mycket godsaker(om kaninen brukar få det ofta) :)
Hälsningar Vemsan
Jag tror hon menar att hon ger pellets alla dagar utom en den dagen ger hon bara hö..eller?
alltså hö varje dag men en dag inget annat än hö :)
Om det är så du menar så orde det ju gå att göra så eftersom de ska kunna klara sig utan pellets men är det inte bättre att minska på pelletsen alla dagar istället? vet inte säkert… vi ska se vad de andra säger :)

#3 Det var så jag trodde hon mena! :)
#5 men isåfall hade hon ju inte tänkt ersätta höt??

Oj, eller jag vet inte vad jag mena…… Men dem ska ha fri tillgång till hö……. kan man ersätta hö frästen??
#7 du kanske inte såg att jag skrev annat…? nej det är sant att de ska ha fri tillgång till hö, vissa ersätter det med färskt gräs de slår själv men jag tycker man ska ge hö så länge man inte vet allt som ska vara i gräset för att de ska få i sig det de behöver (vilket tex inte jag vet) Men det jag tror hon menar är alltså om det går att skippa pelletsen en dag i veckan och då ENDAST ge HÖ :) Var lite svårt att formulera för att det skulle vara lätt att förstå faktist..men vi ska se om det var så hjon menade..jag tror det. Eichan är duktig på kaniner hon vet säkert att man ska ge hö tror jag :)
Tror också hon menar som #8 säger att kaninen får hö och pellets varje dag men att den en dag får bara hö och alltså inget pellets för att den ska banta och som svar på #0:s fråga går de mkt bra. Man brukar göra så om kaninen blir lite tjock.
Kaniner ska tilltid ha fri tillgång till hö men det är en bra ide att ta bort pellets någon dag i veckan om man har en överviktig kanin.
Ha fri tillgång till höet och ta hellre och minska på pelletsen :)
Jag har såklart fri tillgång till hö :).. Jag bara undrade om man kunde strunta i pelletsen nån gång i veckan. (om ni missförstår mig så kör jag inte så nu) Men jag tänkte lixom nu när dom går på bete och så :)
*putt*
jag det går bra, det gjorde jag med min ena kanin när hon var lite för rund ^^
okej :)

Sea och Sky är ju lite runda nu.. :P
hehe, de kanske gillar mat? :P det gör mina honor iaf.. 
mm, det gör dom xD