Honan har boat!
Min hermelinhona har boat inatt, världens finaste bo med mycket halm och hö. Så under helgen kommer ungarna förhoppningsvis! Är så glad, ska bli spännande att följa ungarna i utvecklingen. Min första egna kull som sagt.
Mamman är hermelin zobelsiames brun, pappan hermelin/lejonhuvad enkelmanad white zobelsiames blå. Hur många ungar tror ni att det blir?
Plus idag var Petrova sitt gamla gosiga jag igen… Härligt att slippa den knorrade och naffsade kaninen. 😃
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Åhh vad härligt med ungar!
Gissar på fem 😍
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Hoppas det går bra för honan!
Gissar på 4
Frida
Spännande! Lycka till :D
hoppas att det går bra =) spännande!
Tack allihopa :)
Hur säker kan jag vara på att det blir ungar?
Buren är tvådelad, en större som är självaste buren sen så har hon en igång till självaste bolådan. Här om dan när jag såg att hon boat hade hon dragit in all hö och halm till bolådan. Hon har aldrig gjort så förut. Så det måste ju ialllafall vara början på ett bo?
På onsdag är hon på dag 28 dar sen hon blev parad.
När brukar de nappa av sig päls? Precis innan de ska föda?
#6 Jag gissar på 3 ungar, väldigt söta är dem också :)
Ja, då boar hon som hon ska. Du får räkna med att hon kommer fortsätta göra så även efter födseln, dvs boa ett berg typ :)
Mina honor tuffsar av sig pälsen samma dag de ska föda. Oftast några timmar före födseln:)
#7 Skönt att höra! Tror också att det blir 3 ungar, två är redan så gott som tingade om det nu blir några.🙂
Hoppas på en white zobelsiames brun!
#8 Vad roligt att de är tingade. Jo, jag tror verkligen du får en white zobelsiames brun 🙂
Idag har hon gjort som ett fågelbo + byggt liten gång till självaste boet. Så nu är det bara att vänta 😃