Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 569 ggr
[vigge_]
0

Uppfödning, vad händer sen?

Hej, jag har undrat en sak en tag nu som jag gärna skulle vilja ha svar på🙂

Ni som har kaninuppfödning m.m. och inte har en egen "lya" än (t.ex. har uppfödningen hos mamma, pappa m.m.). Vad kommer ni att göra när ni flyttar hemifrån?🤔

Man kan ju inte ha en kaninuppfödning i studentlägenheter, eller?

Det blir i sånna fall lite plats för kaninerna (studentlägenheter är så små)

Vad kommer ni att göra?

ninor
0

Jag bor i en etta på 38,5 kvm och för mig har det funkat super.

[Jawa´s]
0

Jag vet folk som det funkar jättebra för att ha kaniner inne. För oss funkade det inte att ha 7 kaniner inne trots att vi bor på 99 kvm och kaninerna fick ett eget rum. Men sen har vi visserligen andra djur också. Blev helt enkelt för dammigt och ohygieniskt här hemma, blev ingen rolig luft alls trots att vi städade flera gånger om dan. Alla djuren och vi själva nös och hostade mest om dagarna.
Så jag valde att hitta en hästbox att hyra och ha dom där istället.

PrinzeZz
0

Jag kommer med största sannolikhet tvingas skaffa boende rätt nära min pappa (som jag bor hos nu och har kaninerna hos) för att sedan ha kvar kaninerna där/här.

Har för stor uppfödning för att fixa det i lägenhet/radhus

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

mandyosv
0

Jag frågade hon som äger stallet där jag har min ponny om jag fick flytta mina kaniner dit & hon sa ja! Så jag fick börja snickra & köpa burar & röja undan på logen för all skit som va där & så flyttade jag dem! Att hon inte visste att det var över 30 kaniner gör inte så mycke ;) Hon blev bara lite chockad men tyckte dem va fina. Jag ÄLSKAR att ha mina kaniner i mitt stall samtidigt som jag bor hemma i min lägenhet & vet att jag är klar med allt när jag kommer hem på kvällen.

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Fridaaaa
0

Jag föder inte upp men har flera kaniner och marsvin.
Jag flyttade inte till studentlägenhet, det är ju inget måste 🙂
Hyr ett litet hus på landet med min sambo 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.