Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 8495 ggr
Emmahej
8

Miniature Lop

Tänkte bara höra om det är någon som vet om Miniature Lop finns att få tag på i Sverige? 

(http://sv.wikipedia.org/wiki/Miniature_Lop)

Eller ev om ni vet någon uppfödare med väldigt små vädurar? 

Mvh

Bild borttagen då bilder man ej fotat själv får publiceras på sajten utan tillstånd. //Medarbetare, Kanin iFokus

Fridaaaa
2

Står på sidan du länkade "finns inte i Sverige".
Och man får ej lägga upp bilder man ej tagit själv eller har tillstånd att använda 🙂

Men, dvärgvädur kan väga så lite som 1,6 kg beroende på gener osv, min tös här hemma väger ca 1,4-1,5 kg 🙂 och är färdigväxt för hon är 10½ månad gammal nu 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Stinastygg
7

#1: Bara för att det står på wikipedia att den inte finns i Sverige så är det ingen absolut sanning. Wikipedia är inte en 100% tillförlitlig källa, i något sammanhang. Man ska ta allt man läser på wikipedia med en nypa salt.

Tycker det är helt okej av TS att fråga här om någon vet något, inte säkert att wiki-sidan är korrekt uppdaterad.

Fridaaaa
2

#2 Jag vet allt där där om wikipedia 😉 Inget som behöver förklaras…Det har inte ens med saken att göra så 😉
Och har inte påstått eller antytt att man inte får fråga osv heller.

Men man får fortfarande inte ladda upp bilder utan tillstånd…

iJennie
2

Gud vad kul om någon skulle föda upp dem! ^^

/Kram Jennifer

Mickis1994
1

Gud så söta!

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Zakarias
3

Jag vet att det importerats en eller två stycken, så dem existerar i sverige :)

[Tilde]
1

De är toksöta! Är en Holland lop en dvärgvädur? Jag blandar alltid ihop Holland och Miniature (raserna, inte orden) xD

[körsbärsblomma]
0

man får inte ladda upp bilder utan tillstånd som frida säger . man får fråga den som har tagit den om man om man får ladda upp den.man  får ladda upp egna bilder som man själv har tagit utan till stånd för dom har du ju själv tagit!

iJennie
0

#6 Hur vet du det? De är bara så söta😍

/Kram Jennifer

hobbymupp
5

De är skitsöta! Hoppas bara det inte är som med Hermeliner, att det blir en ras som har dvärggen och ger muppar, missbildade ungar :( I så fall tycker jag att man kan låta bli den o låta sig nöjas med bilder, eller kastrerade minivädurar

[Mi-rand-a]
0

inte förtjust i hängöron men domdär var riktigt söta!

iJennie
0

#10 Det vore ju väldigt synd:( Men vad underbart om de inte gjorde det^^

/Kram Jennifer

hobbymupp
0

Har hört folk som fått muppar på små dvv's… Så risken finns ju :/

bambiiii
11

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tror att de flesta kommer att döe efter denna videon, så himla sött!!!! 😍

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

iJennie
0

#7 Vad jag tror är att Holland Lop är dvärgvädur och Miniature Lop är en (egen ras i Storbritannien) liten dvärgvädur (som man lyckats få fram).

/Kram Jennifer

iJennie
0

*menar godkänd ras i Storbritannien ;)

/Kram Jennifer

Mickis1994
0

Herregud. Ska jag importera en kanin någon gång blir det en sådan. helt klart!

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[Luppa]
0

#10 Miniature lop har dvärggen…

Emmahej
0

Oh förlåt heh, missade det där med bilder. Ingen aning hur man tar bort heller. #6 Har du någon koll på vem som har hand om dom kaninerna? Skulle vara så otroligt tacksam

Suskiv
0

Tyvärr har miniature lop dvärggen vilket innebär att det är samma problem med dem som med hermelinerna. Det finns små dvärgvädurar i Sverige. Min hane väger bara 1,5 kg (min hona väger 2,0).

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[körsbärsblomma]
0

det inte ta bort har försökt att hitta någon stans man kan ta bort det själv

Zakarias
0

#9 Jag har sett den på bild ;) #19 Vad tänkte du då?

Fridaaaa
0

#19 Går bara att redigera sitt inlägg max en timme efter man gjort inlägget, så det får Medarbetare eller sajtvärden göra 🙂

Emmetem
0

Herregud vilka underbara små krabater! Säger detsamma som #17! 🙂

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

fossingen
0

Japp, finns mycket små dvärgar. De flesta jag har och har haft har vart 1400-1500 gram bara.

Fridaaaa
0

Har en "dvärg" här hemma hihi 1,5 kg nästan, vägde igår, hehe 🙂

[Sara-]1
0

Så söta! men den på bilden och på videon dem är la inte fullvuxna? ser ut som kaninungar? Eller ska dem se ut som kaninungar hela livet?

hobbymupp
0

#18, #20, Isf tycker jag att det räcker att vi har en sån ras i Sverige. Helst ingen alls, men hermelinen är ju rätt spridd kan man ju säga ;) :/

fossingen
0

#26 Jag är mest van med småa dvärgar, har bara haft två ynka större och de var 2 omplaceringar XD

Fridaaaa
0

#29 Hehe ok ja mina har vägt runt 1,9-2kg:P
Utan dvv rexarna då som leget på 1,5-1,7 kg max hehe