Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 321 ggr
myriis
0

OT - Hur ?

Nu kommer jag med en fråga.. :P

Hur infogar man bilder i inlägg? Alltså inte där nere "bifoga bild" utan att man kan sätta in flera bilder i samma inlägg, utan någon länk.

Svårt att förklara.. :P Har provat att kopiera bilden och klistra in, men det funkar inte.. ^^

soten
0

Jag undrar också hur man gör!

malinroth
0

men soten skrev inte du en sån trå nyss som du har fårtt svar på? inte säkert men har för mig det :) kolla efter :)

soten
0

#2 Nej

Prizma_o_Kristall
0

#2 Nix, det var sotis:)

Jag svarade iaf i den tråden, kopierar min text rakt av då jag inte orkar skriva om det:P

"För att sätta in bild i en tråd, så att man kan öppna den genom att klicka på den lilla minibilden i högra hörnet sen när man lagt in den, så bifogar man filen i sitt inlägg.

För att få in bilden så den ligger i själva tråden, utan att man behöver klicka upp den, så bifogar man bilden i sitt inlägg, klicka på "publicera kommentar" och sedan klickar man på den lilla filmappen i högra hörnet i sitt inlägg. Man öppnar då den, och sedan högerklickar man på sin bild, klickar på "kopiera". Sedan går man in och redigerar sitt inlägg och högerklickar någonstans i redigeringen, och klistrar in bilden där.

Observera att man måste ändra i sitt inlägg senast 10 minuter sedan man publicerade det, för sedan blir den låst och man kan inte ändra den. Då är det bara Medarbetare och Sajtvärd som kan göra det:)

Hoppas jag gav svar på din fråga:P"

Kramar/Carro

myriis
0

Tack, såg inte att det fanns en annan tråd.. ;P

soten
0

Men jag fattar inte det här: För att sätta in bild i en tråd, så att man kan öppna den genom att klicka på den lilla "minibilden i högra hörnet" sen när man lagt in den, så bifogar man filen i sitt inlägg.

Prizma_o_Kristall
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 När du skriver ett inlägg, under rutan där man skriver, så finns det en sak där man bifogar en fil.

Nu provar jag att bifoga en fil. Som du ser så är det en "minibild" till höger om min text----->>>>

Kramar/Carro

Prizma_o_Kristall
0

Nu lägger jag bilden i mitt inlägg, genom att jag öppnade min bild, högerklickade på den, kopierade, och sedan gick in i ett nytt inlägg och klistrade in den:)

Kramar/Carro

malinroth
0

haha ok sorry ;) det är lätt att missa det var inte så jag förstår att du skrev en ny men svaret fanns ju där iaf :) hoppas det löser sig för er! :D

soten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

C:\Documents and Settings\Kiwi\Mina dokument\Mina bilder\Salomon_mars_2007.jpg

Prizma_o_Kristall
0

#10 När du vill lägga in din bild i själva inlägget, så går du in på din bild och högerklickar och kopierar. Sedan går du in i ditt inlägg och redigerar och klistrar in:)

amand
0

Ska testa ^^

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=d19409eb-b75f-4a5a-8081-e59437a1dd7e&Filename=Asta söt.jpg)

amand
0

Det gick! :D Taack! :D