Flytta kanin?
Hej. Jag har skiljda föräldrar men har alltid bara bott hos mamma men nu ska jag och min syster börja bo varannan vecka hos pappa. Jag har en kanin (utekanin) och undrar om jag kan flytta med den till pappa när Jag bor där? Jag har hört att det kan göra kaninen stressad men skulle jag kunna ha henne 2 veckor hos pappa och 2 veckor hos mamma isåfall? Om jag har en bur på båda ställena kanske hon känner igen sig och inte blir stressad, skillnad om jag flyttar henne till nya ställen varje vecka, eller? :)
Jag har också skilda föräldrar och någon enstaka gång så har jag tagit med min kanin till min mamma och det har fungerat bra. Men jag tror det är olika. :)
“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth
Jag skulle ha samma bur… Men det blir liiite jobbigt för kaninen att miljön ändras hela tiden. men ändå så markerar ju hon revir bade på din mammas ställe och din pappa. Så kanske skulle det funka. Prova om du marker att kaninen bli FÖR stressed så tkr jag att du ska ha kaninen på stället du är mest på men att den ändå har nån som kan ge henne hennes behov när du är borta. 😉
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
De beror på hur lättstressad kaninen är, sen är de mest flytten som stressar upp inte nya ställena.
Jag hade inte hållit på och flytta fram och tillbaka kaninen så ofta då de bara blir allmänt jobbit för kaninen, visst går de men man får tänka på kaninens bästa också :)