lägger ner aveln med bj
Som rubriken lyder så slutar jag nu officiellt med Avel av belgisk jätte. Anledningarna är många och två av dem är att min kropp inte orkar arbetet runt i kring som de innebär med belgisk jätte (de går åt mer foder och strö aom ska bäras och de är betydligt mycke tyngre att städa efter en jätte) samt att de är svårt att få tag på avelsdjur som håller måtten. Mina sista planerade kullar gick inte som planerat. Den ena honan gick tom gång på gång och den andra åt upp alla sina 7 ungar och ändrade personlighet helt och hållet till de negativa och den tredje var för ung för att paras nu på våren. Den sista honan är såld för att fortsätta i aveln. Och dom två andra ska avlivas då den ena honan visade sig ha problem med livmodern som kommer att skapa lidande i framtiden och den andra inte går att hantera längre. Min fina avelshane visade de sig att han hade ett allvarligt hjärtfel så han fick oxå somna in. Just nu känns allt ganska hopplöst och tungt men dvärgkaninerna mår iaf bra. Peppar peppar. Så nu föder hallonstigen bara upp dvärgkaniner för sällskap tills vidare. 1 kull dvärgvädurteddy/dvärgteddy beräknas komma om ca 2-3 veckor. De är den kulle som håller mitt intresse flytande just nu. Utan den hade jag nog tappat sugen och lagt ner efter alla motgångar och åtskilliga tusenlappar som jag lagt ner senaste året för att kunna ta två kullar belgisk jätte nu i vår. Vågar inte ens räkna på hur många tusen som gått åt till nya större burar foder och inköp av kaniner mm.
Nej stackare vilken otur du har haft! Tur att dvärgisarna mår bra iaf ❤️Styrke kramar till dig!
Åh, så jobbigt! Tyvärr kan man ju inte alltid ha flyt, men det är så jobbigt när allt ska komma på en gång sådär. Håller tummar och tassar här hemma för att oturen ska vända för dig!❤️