Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 727 ggr
ninor
0

A, B, C kull osv

Jag sitter och planerar kull #2 men det har dykt upp en fråga jag inte riktigt hittar något svar på. Min första kull var Harry Potter kullen, dvs de fick namn efter karaktärer så som Hermione, Harry etc. Nu funderar jag på att istället köra bokstävskullar, dvs A, B, C…

Men frågan är då, eftersom jag redan har haft en kull, ska jag då börja på B? Eller börjar jag på A, eftersom det är första bokstavskullen? Vilsen i pannkakan. 😂

Har ni några andra tips? på kullteman?

tilde&twix
0

Vi går efter bokstäverna i uppfödningsnamnet, dvs T, E, D, Y osv. och där det är dubbelt, dvs teddytösernas så använder vi bara det en gång. Och vi har tagit bort Ö.

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

[Guldvingens]
1

Det där väljer du ju helt själv. Bokstavsteman på teman kan jag tycka är kul, annars så skulle jag välja tema som du redan gjort (Harry Potter och dylikt).

[Tilde]
1

Jag har funderat på samma! Hade först Trädkullen och sedan Kryddkullen, men vill nästan gå efter bokstäver nu. 🤔 Kanske får jag ha bokstavsteman med min andra (blivande) hona och fortsätta med random teman med Charlie. 😂

Dvärgvädur
0

Kanske en övernaturligt kull?

Tex. Vampyr, Älva, Varulv, Ghost, Spirit?

Eller dans?

Tango, Samba, Jive, Polka?

Ditt förslag är smart, uppfödaren jag köper ifrån går på samma sak :) Du kan väl börja med A isåfall?

Gillade dans temat, ska nog spara och använda det i framtiden 🙂

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

ninor
1

#4 Nja jag tycker nog att det är roligare när kaninerna får riktiga namn, dvs sådant som även människor skulle kunna heta. :-) Men vid första kullen var jag inne lite på huvudstäder som tema, typ Kingston, Bangkok osv.. men vi får se..är ett bra tag kvar att fundera :)

[YukiOni]
1

Försökte med bokstavskullar, men det blev lite enformigt och tråkigt i längden, så nu kör vi medkullteman istället😊

cicci12
0

A tycker jag du ska börja med :)<3

cicci12
0

eller människo namn t.ex. Emma.. eller artister t.ex. i 1D zayn, harry, liam…

Joie
0

Jag tycker du ska köra lite olika, ibland kullteman och ibland a-kull osv. Då kan du ta bokstavskullar lite mixat, att du tar t-kullen sedan b-kullen och så och teman ibland också. Men det är bara vad jag tycker.🙂

juliino
0

Sagotema men med alfabetet? ;) Typ A-kullen Aragorn, Aurora, Aslan, Arwen osv. Det tycker jag är roligt :)

Mickis1994
0

Det där med huvudstäder lät spännande! Jag gillar bättre stt det är ett tema på kullen (ej bokstav). 😊

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar.