Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 573 ggr
Sandra00
0

pellets

Hej jag undrar om vilket som är bäst av stampe och carrier? (de är typ de ända pelletsen som finns i min lilla stad)

Kiyona
0

Just nu fodrar jag med en blandning som består av bla carrier och en mindre förpackning med dyrare kraftfoder från djuraffär tillsammans med torkade örter.

Det är inte någon större skillnad i näringsvärdena på dessa foder men stampe innehåller lite lite mindre fett och högre växttråd.

Carrier dock är välkänt för hur fina kaninerna blir i pälsen medans stampe liksom ah funkar. Men skulle rekomendera carrier och blanda med något hög växtråd lägre fett foder upptill och/eller blanda i torkade örter för att få det lite bättre då dessa foder inte är optimala för en kanin om den inte då får mycket grönt upptill eller då blandar det med hög växttråd och låg fetthalt foder.

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Sandra00
0

så du tycker man ska ta carrier och blanda den torkade örter framför att bara ta stampe? :)

vad för örter går att torka? Hur gör man? :) (aldrig torkat nått)

Fridaaaa
1

Carrier passade inte mina kaniner. De fick dåliga pälsar, höll ej bra vikt osv

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kiyona
0

Allt är individuellt. Men tror inte då att dina kaniner skulle reagera bättre på stampe heller eller?

Vad går dna på nu då?

Du behöver inte torkasjälv utan kan köpa kilovis på nätet billigare och smidigare. Men om man har lust rekomenderar jag ju att bunkra torkade brännässlor, maskrosblad m.m under sommaren då det är väldight lätt och väldigt nyttigt.

Tycker persilja, ringblomma, kamomille, brännnässlor, maskrosblad, blåbärsris, rönnbär m.m är bra växter/örter att använda sig av. Blnda lite i taget så du kan variera växter/örterna utefter års period, behov och tillfälliga favoriter.

Sök på torkade örter, häst. Kommer inte ihåg vad sidan heter men pröva salsa örtgård. Dem har ett bra sortiment olika örter är dem också skriver vad dem har för egenskaper olika vitaminer, mineraler eller hälsoeffekter. Sen kan jag inte deras sortiment i huvudet men allt går ju inte att ge till kanin kan jag tänka mig. Så kolla upp allt innan om kaniner kan ta det :)

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

[EllenAlicia]
0

beror på kaninen :)