Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 1859 ggr
Idlil
0

Tussilago - farligt ?

Hej, idag när jag var ute med min kanin så åt hon en tussilago.. är det farligt? eller? Är jätte rädd att hon kommer att dö.. Det var bara en men ändå. Tacksam för svar.

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

meerschweinchen
0

Tror nog hon inte blir dålig av en tussilago, du kan vara lugn :)

Mvh Sabine

Fridaaaa
1

Tänk på att använda en bra passande rubrik! 🙂

För människor är det inte bra, vet tyvärr inte hur det är med djur.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Idlil
0

#1 okej, tack. Men kan fortfarande inte sluta tänka på det ifall det är farligt… :/

KaterinaPetrova
0

Ingen fara. En tussilago gör inget, skillnad om kaninen ätit 30.

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

Joie
1

En går nog bra, men kolla om hon börjar bete sig konstigt/inte vara som vanligt. Men det är nog inget farligt :)

zatanica
1

Tror nog det är lugnt, kaniner äter oftast inte sådant som är dåligt för dem 🙂

om du tänker på det så luktar de oftast på nya saker, slickar lite på det typ, går runt och tittar och undersöker för att sedan äta eller låta bli.

Har märkt det beteendet på mina när de är ute i sele.

tussilago för människor ska inte heller vara farligt, har för mig man kan göra te mot förkylning eller liknande på dem.

Idlil
0

Okej, tack alla för svaren. Det var så att jag och min brors dotter var ute och så hade vi plockar tussilago och så snodde Toffee en och åt upp den .. :/ hon tänkte sog tycärr inte för . Men jag litar på er. :)

[EllenAlicia]
0

#6 haha mina äter ALLT xD allt som är giftigt och farligt,, får verkligen vara på vakt så de inte råkar få i sig de :P

zatanica
0

#8 skumt, men dina kanske är inne kaniner? Kanske skiljer sig mellan inne och ute kaniner på den fronten, bara en tanke.

[EllenAlicia]
0

#9 ah e är utekaniner :)

zatanica
0

Haha ja då rök ju den teorin :)