Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 2156 ggr
Jossmos
0

Är min kanin blind?

Hallådär!
Idag upptäckte jag att min dvärgvädur (1½år) har en liten grå hinna på en liten del av hans vänsteröga nästan mitt på ögat. Jag har kollat jätte noga och det ser inte ut som smuts eller liknande och han har aldrig haft så förut, vad jag har märkt.. Kan det vara så att han håller på att bli blind? Och vad kan man då göra åt saken?
Blir så orolig :((

LovePoppy
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Du kanske kan höra efter om det finns någon salva eller dropp till ögat. :)

LovePoppy
0

Du kanske kan höra efter om det finns någon salva eller dropp till ögat. :)

Linnet
0

Är han gammal, kan det nog bero på ålder, starr kanske. Annars kan det vara så att han fått nån skada på hornhinnan, pga nåt skräp, höstrå eller sånt, i såfall kan man köpa receptfri ögonsalva Noviform på apoteket eller droppa med koksaltlösning, så brukar det läka fint på några dar.

[Nikodemus]
0

hej min kanin som är 10 år är helt blind men mår hyfsat bra lite stel i bland

[Cameliont]
0

Ta honom till veterinären! Kan vara starr eller att han fått något i ögat som ev förstört hornhinnan.

[Nikodemus]
0

inget att oroa sig för han kan leva som vanligt mublera inte om i hans bur bara låt de stå som vanligt och anvönd rösten när du lockar på honom så lär han sig tro mig jag vet har haft en kanin som blev blind på båda ögonen lycka till

[RC1393]
2

#6 Bättre om TS pratar med veterinären, det kanske är något som går att åtgärda så den slipper bli blind.

Lurvas11
0

Tråden är nästan två år gammal :)

Hälsningar Lurvas11Glad

[RC1393]
0

#8 Haha, ojdå, vilken miss av mig och Nikodemus!^^

Lurvas11
0

🙂

Hälsningar Lurvas11Glad