Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1934 ggr
Inaarah
0

Klotterplank #238

Närmar sig påsk. 😃

Frosstis
0

Vad ska ni göra på påsken? Jag ska bara sova 😊

NaDa...
0

Jag ska inte fira påsk alls iår xD 
Kanske köpa nått chokladägg, men thats it. ^^

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Smullis
0

Javetinte D: Förmodligen kommer det väl bara bli te' att sova :P

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Fridaaaa
0

#2 Jag firar inte påsk heller :)
Ska äta middag hos mina föräldrar inget annat :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Smullis
1

Jag är uttråkad… Förresten är viltisabella och choklad kaniner jättefina ♥

Fridaaaa
0

#5 Ja visst är dem. Havanna är en dröm för mig, helst holländsk kanin :D

NinaLotta
0

Jag ska åka till stugan och fira där. Ska ta med mina kaniner för andra gången ( första var i somras) annars har de fått vara hemma och blivit passade men nu får de hänga med;) Kanske har de varit med uppe innan men isf så var det längesen. De e ju åtta och blir nio år så de har varit med om lite olika i åren.

Fridaaaa
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pusspuss säger Trazzel och Enzo :D

Peak303
0

Sitter och försöker välja ut några bilder som ska upp på hemsidan. Riktigt svårt val. Blev i alla fall riktigt nöjd med den nya layouten! :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Emmieline
0

fy va rädd ja blev i förrgår. satt som vanligt och så kollade på turbo. vad ser jag?! jo nått rosa/rött sticker fram vid baken på honom, jag tänker i panik, "faaan! har katten blivt sur på han och rivit till honom ?" (vilket katten inte skulle göra men iaf) sp jag snabbt plockar upp honom , och kollar, men vad ser ja jo STORA kullor inte hade ja tänkt på att dom skulle vara så stora på en så liten kanin (han väger runt 1.5-2kg, och e stooor) han gillade inte alls att bli upp plockad från sin skönhets sömn, då han ligger intryckt mot hagens galler=) men phew , lättad matte,

[Bambis]1
0

Hej hej :D

Ellster
0

kl. 05 på fredag morgon åker jag till fjällen!!!

"Bunnies are like choclate, you can´t only have one"

Smullis
1

#8 Pusspuss! ;) Jättesöt bild C:

AkaiTsuki
0

Möblerat om lite i mitt rum, nu ser det mindre ut men har mer plats till hyllor

//Joanna

Fridaaaa
0

#13 Hihi tack 🙂

AkaiTsuki
0

Tagga närcon biljetterna släpps! :3

//Joanna

Smullis
1

Uttråkad igen D: Jaaaaja ska till veterinären med Alfons senare, så det blir väl "dagens höjdpunkt" :P Kolla smileysar: ⊙_· :○ ● .

Smullis
1

MEN HALLÅ ALLA SMILEYSAR SOM JAG HADE ARBETAT HÅRT MED ATT GÖRA FÖRSVANN JU! >:((

[Djurlinnea]
0

Äntligen påsklov! :D

Frosstis
0

#19 jag får de imån ;( elr imån har vi ändå påskbus i skolan och de e kul och så slipper vi lektoner^^

[Djurlinnea]
0

#20 Kul! :) hade friluftsdag idag, så haft 2 skoldagar den här veckan ^^

Frosstis
0

#21 Haha vad chill vi har det;) Jag ska klä ut mig till jägare imorgon hihi

Denna kommentar har tagits bort.
Smullis
0

Åh längtar tills söndag! :3

NaDa...
0

Ett nytt HIMYM avsnitt, fotbad och hamstermys. Recept för en trevlig kväll! :)

~ Kram Nadja ♥

Frosstis
2

Nuuu är hamsterbloggen släppt!!:DD

http://hamsterlyan.blogg.se

in och läs :D

Saffran.
0

#26 Vilken fin blogg!! :D

AkaiTsuki
0

Påskbilder på g :3 ❤️

//Joanna

Frosstis
0

#27 taack:D

AkaiTsuki
8

GLAD PÅSK HÄLSNINGAR AKKIO! 😃

//Joanna

Dipsie'n'Poo
0

Tackar för påsklov! 😃

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Frosstis
0

Vart och köpt 1,188 kg godis!! xD Yuuuummy;)

Frosstis
0

Och så har jag gjort mat till hamstern- både torroder och färskmat. Blandade nytt torrfoder, så nu blir det bra och ordentligt foder:)

färskmat har han inte fått på ett par dagar.. Kokade även linser åt honom, är det bara jag som tycker dom har en skum känsla i munnen..? Typ, smulig.. och så smakar dom ingenting (eftersom jag inte har salt i).. Jaja, hamstern tyckte det var dundergott och sitter och smaskar ordentligt:)

Smullis
0

Alltså åååh… femte musen på 3 dagar som Smulle tagit in, varav två klarat sig. Jag tror han har hittat ett bo eller något, mössen han tagit in har varit relativt små :'(

Frosstis
0

#34 :'(:'(

Smullis
0

#35 Jättebra blogg/hemsida du har förresten! :D Nästa gång jag släpper ut Smulle ska jag stalka honom hela vägen till musboet

Frosstis
0

#36 Taack :D

Fridaaaa
0

#32 Oj! haha Du klarar du dig bra 😉

Frosstis
0

#38 SLUT! :P Haha nädå, skoja bara ;) Ska dela med mina vänner så jag inte blir tjocky :D

NaDa...
0

är det farligt? med rök för kaniner? Grannen eldar påskbrasa 20 m från kaningården så när vinden går fel kommer allt ner dit… Någon som vet? :)

~ Kram Nadja ♥

AkaiTsuki
0

#40 De har små lungor, så ja det är farligt med rök

//Joanna

NaDa...
0

Tusan.. Måste väll ta upp alla till garaget. Hatar när folk bara gör saker utan att höra med de som bor nära.. -.-

~ Kram Nadja ♥

Fridaaaa
6

Albin ❤️

AkaiTsuki
0

#42 Du kan be dem ringa dig nästa gång de ska elda tycker jag

//Joanna

ninor
7

Glad påsk önskar jag & Hermione 😃

NaDa...
0

#44 Lättare sagt än gjort.. Grannen är väldigt envis och sur av sig. Som tur var så har han slutat nu. :)

~ Kram Nadja ♥

AkaiTsuki
0

#46 Haha du förlåt men tänkte direkt på grannfejden, fast det är synd för att det är faktiskt djurens liv det handlar om :/

//Joanna

NaDa...
0

#47 Haha… Ja.. han är inte någon djurvän direkt.
Han har till exempel sagt att vi borde skjuta vår katt när han var sjuk. Så varken jag eller mig mamma gillar honom. :S

~ Kram Nadja ♥

AkaiTsuki
0

#48 Det förstår jag, skulle inte heller gillat en granne som skulle velat skjuta min katt(om jag nu hade en) 😕

Men om det inte går att skylla på kaninerna, kan ni inte säga att typ det är svårt för er att andas typ pga astma

//Joanna

Frosstis
1

#42 Vad söt!♥

Zekaan
0

Någon mer här som ska på EuroMath? Åh är så nervös, måste göra ett tal på engelska i tre minuter, jag har ju såklart inte börjat och det ska vara klart för redovisning om två veckor.. Och uppvärmnings program ska jag ju inte ens prata om, det ska vara klart för redovisning om en vecka. Även fast det är lov är jag fortfarande så himla stressad pga skolan, någon mer 9:a som känner såhär?

Lurvas11
0

Är det konstigt at en 9 månaders gammal dvv har gått ner 0,2 kg på 1-2 månad/er? Han äter och bajsar som han ska.

Hittade också små (kanske 1-2mm) typ gruskorn eller något i hans öra. Mamma tycker att det ser ut att bara vara smuts…

Hälsningar Lurvas11Glad

[Djurlinnea]
7

<3

Frosstis
0

#53 aww ♥

lovisakåre
0

Jag ska sova,rida på min undebara häst och massa mer 😃

Älskar mina djur cleo,zigge,ozzi,kurre,findus,grållis,puttelina,kajsa...♥

Frosstis
0

#55 Avundsjuk;( Vill också rida! Skulle haft lektion idag men eftersom det är påskafton så blir det inget..;( Men ska dock rida imorgon, kanske 40 minuter för 150 kr xD Jaja, får min älskling så det är värt det :*

lovisakåre
0

Aa avensjuk är man alltid på något .. vad har du för häst?? 😃//sanna

Frosstis
0

Det är ridskolans häst :)

AkaiTsuki
0

Hmm har ett problem, vill göra rent buren men mamma ligger och vilar så hon kan inte "vakta kaninen" när han är i hagen (Mattor.. är ju väldigt goda.. när man inte får uppmärksamhet). Och jag fick inte in hagen i mitt rum heller. Dörren var 3cm för kort på bredden! (orkar inte plocka isär den) 

Så nu har jag 3 alternativ 1.Väcka mamma 2. Vänta på att mamma ska vakna 3. Låta kaninen springa i mitt icke kaninsäkrade rum medan jag städar. 

🤔

//Joanna

lovisakåre
0

jaha jag har en arabisk fullblod :D hmm altenativ 2 tycker jag :P

Frosstis
0

#60 Såna är så fina!:)

lovisakåre
0

aa! ska jag skicka bild ?? ;)

Frosstis
0

Det kan du göra:)

Dipsie'n'Poo
0

Klippt klor, check!

Fridaaaa
0

#53 Gud vad söt! 😃

AkaiTsuki
0

Blev att jag väntade på att mamma vaknade, hon gjorde en kopp te o satte sig framför tvn(hagen är i vardagsrummet) och jag släppte ut honom i hagen, bad henne vakta honom medan jag gör rent buren. 

En minut efter hör jag mamma skrika "HAN RYMMER!!"  och mycket sant, en man sätter ihop kompostgaller(Det finns alltid två) med hade lossnat och gjorde fri väg för honom och han höll på att trycka ut sig ur en liten springa 😂

Alltså det händer bara sånna saker när jag INTE är där, för med mig sköter han sig så fint så 🙂

//Joanna

Frosstis
0

#66 Vilken busig kanin du har alltså!! XD Du måste allt få in lite vett i den så kallade skallen ;);)

Fridaaaa
0

Viola är makalös. Hörde något i vardagsrummet. Kommer in, ja då har hon vält ner paketet med chokladflingorna jag hade glömt där och skulle precis börja smaka på det! Suck! 
Plus vält ut lite kaffe på soffbordet xD Makalös! xD

Frosstis
0

Min hamster kan inte rastaaasssss…:((

AkaiTsuki
0

#67 Haha, han har vett, därför han försökte rymma xD Han har redan lyckats rymma 3 andra gånger när mamma passat honom (när jag inte varit hemma) Sist hoppade han upp i vitrinskåpet och in i skålen som jag gjort i slöjden xD

//Joanna

Frosstis
0

#70 Hahahah xD Banka in lite "stanna-i-hagen-och-bit-inte-sönder-mattorna" vett då xD

AkaiTsuki
0

#69 Om man inte kan ha dem i koppel får man ha dem i Hage :)

//Joanna

Frosstis
0

#72 Hehe, hamster i koppel? xD Nää.. jag har en jättehög Hage men han klättrar ut ändå;(;( Och i badrummet får han inte vara.. åhhhh

AkaiTsuki
0

#71 Fungerar bara när det är jag som är med honom.

Annars tycker han att det är fritt fram för allt bus och party 🥳

//Joanna

AkaiTsuki
0

#73 JAg vet! Gör en Hage av fyrkantsnät! De kan dem inte gå igenom :3  (med tak)

//Joanna

Frosstis
0

#74 Haha busnin då ;) Passar på när matte är borta xD

AkaiTsuki
0

#76 Haha alltid, han passar på med massor med hyss + han känner på sig när jag tex sagt till min kompis att "akta sin väska" för då går han på just den väskan xD

//Joanna

lovisakåre
0

ok gör de imon :P

Frosstis
1

#77 Haha lol! Min hund är typ också så, passar på när ingen är där. Jag har nu sedan ett tag tillbaka lås på min dörr till rummet, för annars hoppar han upp på handtaget och öppnar dörren! Och så smiter han in och drar ur hela papperskorgen över golvet, och så drar ut all hamstermat också.. suck, blev så trött på honom varje gång. 

Ibland när jag har låst och inte gjort det helt ordentligt, så kommer han in ändå. Kan visa en hemsk bild från när han dragit ut min papperskorg och stökat ner hela mitt rum.. det var typ 2 tröjor som låg på golvet, och obäddad säng. Så det ser ännnu stökigare ut xO Tog en halvtimme att dammsuga upp allting.. ryamattor you know..

Frosstis
0

sitter i rasthagen med hamstern nu, så skönt när han springer på mina fötter;) ovh så går han på ipaden så det händer massa konstigs saker hihi

Frosstis
0

Fridaa, hur länge lever marsvin??^^ skicka gärna ett pm med marsvinsfakta om du har lust..:P

Fridaaaa
0

#81 Kan skicka 😉

Frosstis
0

:D:D:D

Fridaaaa
0

#83 Skickat 😉

MisseMoe
0

mm:)

Mamma hade gömt ett till påskägg!haha

Dipsie'n'Poo
0

Lyssnar igenom alla av One Directions låtar! 😃❤️

Dvärgvädur
1

Hatar verkligen när folk dumpar kaniner på bondgårdar för de inte orkar ta hand om de 😐 Särskilt när de släpper ner okastrerade hanar till honorna 😡

Tur att man själv älskar sin kanin ❤️

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

MisseMoe
0

#87 håller med!

Grattis till min nya älskling Swea!Du har hoppat ur din bur 17 gånger idag❤️

Klockan går helt fel,blir nya tider nu…

Frosstis
2

Måste sova.. ska upp och jobba i stallet imorgon, ;( 

Godnatt!

MisseMoe
0

#73 Haha,Vi tar ut våra hamstrar i sele o koppel på sommaren eller så tar vi en hamsterboll😃

Frosstis
0

#90 Sele och koppel behövs ju inte, det kan bara vara stressigt för hamstern om den inte är van.. Utomhus kan man släppa dom, bara man kryper efter och har stenkoll. :D

Och så kan man ta en hamsterhage och sitta och vakta (akta för rovfåglar), eller en burs lock^^

Frosstis
0

Med några blåsor och blödande fingrar har jag 45 pennor vässade.. Har sååååå ont i nlåsan, drog bort skinnet och det svider som in i h*lvete. tog en salva och plåster på, men Ajjj : ((((((

NaDa...
0

Tog ut Carmen på en runda i kvarteret. Ett par glädjeskutt blev det. :) Nu ska jag plugga kemi… Prov på onsdag och fattar inget, woooo ;)

~ Kram Nadja ♥

Frosstis
0

#93 skulle också behöva plugga..xD Har några no-läxor som jag inte lärt mig, skulle vara bra att kunna de tills provet.. men kommer nog aldrig plugga xD

Tycker denna bilden passar så bra in på mig nu:

NaDa...
0

#94 Haha.. Som tur är så är det sommarlov om bara två månader, så vi får hålla ut ^^

~ Kram Nadja ♥

Frosstis
0

#94 Ja, fast två månader är för myyycket och sommarlovet är för kort ;(;(

Fridaaaa
1

❤️

AkaiTsuki
0

Börjat ge Akkio vitamintillskott och hans päls har blivit fantastisk ~😍

//Joanna

Fridaaaa
0

#98 Vad är det för tillskott? 🙂

AkaiTsuki
0

//Joanna

Fridaaaa
0

#100 Aha 🙂 Vad bra att det hjälper! 🙂

Zekaan
0

Var och såg The Host igår, herregud vilken film!! Så hinla bra, tänker fortfarande på den! Nu är Isac i hagen och jag städar, blir att ta en springrunda i det härliga vår/sommarvädret.

Fridaaaa
0

Sitter på föreläsning men det är jättetrist just nu och vill hem….

[Rabbitte]
0

#102 jag och sambon såg den i lördags - bästa jag sett på länge, tänker mycket på den också. Många fina budskap!

AkaiTsuki
0

Toalätt eller Majsan remiss billigt? :/ Sån större säck 55 liters har jag tänkt mig hemma 

Granngården är just nu billigast för mig

//Joanna

Smullis
0

Hälsade på lite grisar ink. kultingar i söndags och det var sååå kül!! C: … Men nu har jag trôkit igen.. Ehe

Zekaan
0

#104 ja, får en att tänka till den filmen, sen att killarna i filmen var så otroligt snygga var bara positivt för min del haha. Blir att läsa boken (på svenska denna gången, läste den på engelska men förstod knappt något) haha:)

ninor
0

40 min kvar på jobbet…seeegt

Frosstis
0

Vaken och hungrig…. Ska på hundpromenad med några från hund iFokus sen, får hoppas jag orkar gå..;)

[Rabbitte]
0

Såg filmen Now is Good igår kväll, inte ett öga var torrt i soffan här, kan jag varmt rekommendera till alla!

MisseMoe
1

Jippi! Nu har jag get mamma pengar och hon har köpt en Ny 7tums rosa sufrplatta;) Kommer om 7-15 dagar….

Alvirpo
0

Att köpa kaniner är alltid kul! längtar till den 18 maj nu! 😃😃😃

Fridaaaa
0

Praktik till kl13. Skönt, så hinner jag vara ute med :)

Peak303
0

Måste ha klart en fotouppgift idag.. Har alla idéer och allt sådant. Men när det kommer till att redigera rätt allting så krockar det.. :/

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Frosstis
0

dags att gå hundpromenad med några från hund iFokus :)

NaDa...
0

Var just och handlade grönsaker till kaninerna (och minitomater till mig själv ;)). När jag kom till kassan stirrade kassörskan på mig, tydligen är det ovanligt att tonåringar handlar grönsaker.. Haha ;)

~ Kram Nadja ♥

[Djurlinnea]
0

Träningsvärk x100000!

Fridaaaa
2

Hålla tungan rätt i mun 😉

Zekaan
0

Är livrädd för att lämna isac själv i hagen nu.. Detta är andra gågen jag ser grannens katt ställa sig i "jaktposition" och närma sig isacs Hage. Som tur är såg jag kattskrället när jag kollade ut genom fönstret.. Jagade bort den nyss! Jag tänker inte lämna honom här själv längre, åh..

ninor
0

Har träningsvärk i varenda lilla cell som finns i kroppen…Men det är skön smärta. ;-)

Vad som inte är lika skönt är att jag däremot blir irriterad på en del människor här på KiF. Tycker folk borde tänka sig för vad de skriver och hur det kan uppfattas…

josstra14
0

#16 JAA absolut ;D

MisseMoe
0

Saknar min lilla Swea, Maria.o kenzie men kommer snart älsklingar

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer