Är de kompisar nu eller?
Idag när mina kaniner träffades för femte gången gick allt super! Tror jag? I alla fall, Cupcake var inne i en transportbur och Pluto var utanför! Jag trodde att dom skulle hoppa och bita varandra som dom gjorde de första två gångerna de möttes, Sen dess har jag fortsatt övningen och lagt varandras bajs i varandras burar… Ja ja, till saken… Det var inte som jag trodde… Pluto och Cupcake var lugna och nosade fint på varandra och till och med slickade på varandras nosar genom gallret. Tänkte släppa dem lösa tillsammans om nån vecka då jag gjort " övningen med transport bur" varge dag i en vecka. Fast jag släpper de såklart på en okänd mark! Men när är de redo? Är dom kompisar eller inte? Tack för era svar! (; (:
Svårt att svara på om dem är kompisar nu men det bådar ju gott att dem slickar på varandra :) Hoppas det går bra när dem släpps ihop.
Att dem jagar varandra lite och "juckar" på varandra hör ofta till, för att dem ska visa vem som bestämmer.
Lycka till!!
Din hane är väl ej kastrerad plus stor? Släpp ej ihop dem. Din yngsta är bara liten med dessutom
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Jo, min hane är kastrerad! Cupcake, den lille, hon har vuxit till sig rejält och är hälften så stor som Pluto. Så jo om en v eller två släpper jag ihop dem på okänt område! (;
#1 ok, tack bra att veta! (;
#3 Ok hade för mig att du skrivit på något annat ställe att han ej var kastrerad 🙂 Men då har jag bara uppfattat det fel då.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.