Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1452 ggr
Stj3rnfallet
0

Noskvalster..?

Ja, jag kom på det nu :P Mitt i natten när man inte kan sova ;) Hundar kan ju få noskvalster som kanske några av er vet. Och då kom jag på det här..:P Kan kaniner få noskvalster? Eller är det bara hundar? Vet ju att hundar inte kan smitta kaniner =) Men jag tänkte om det fanns andra djur än hundar som kunde få det.

En liten tanke så här mitt i natten =)

Någon som vet det? Kanske bara är hundar som kan få det, men frågar man inte så lär man ju sig inget och får ju inte heller veta ngt :P Om kaniner kan få det, så bör ju det ge liknande symtom som för hundar t ex nysningar..

kalindas
0

Är han innekanin? Vad har han för underlag?
Det kan vara allergi mot t.ex. kutterspån som får honom att nysa.

/E

/Elisa

Stj3rnfallet
0

#1 Haha, har ingen kanin än ;) Tänkte mest efter att jag läste "Usch jag känner mig som en djurplågare.." om kaniner kunde få det ;) Borde ju inte vara en omöjlighet egentligen :P
Ang. spån så är det farligt? för råttor, både för att det ger cancer och för att det kan "förstöra" lungorna på dem.. Det där med lungorna borde ju vara ngt för kaniner också tycker man ju

Stj3rnfallet
0

*Putt*

Ingen som vet?

Tina-A
0

Aldrig hört talas om i alla fall ..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Stj3rnfallet
0

#4 Ok, var mest nyfiken =) Kanske bara är en hund grej då :P

Tina-A
0

#5: Jag vet inte.. Inte hört om det som sagt :P Någon annan kanske har dock?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Stj3rnfallet
0

#6 Ok, tror att både hundar och katter kan få det, men jag är inte helt säker på det.. Vet iaf att hundar kan få det!