Fodervärd sökes
Söker fodervärd åt mina harkorsningar Qepta's Chili isabella chan född 2006 och Qepta's Livrädd med stil, född 100703.
Chili kan vara reserverad i buren men är jättesnäll i famnen, hon älskar att pussas och att bli masserad.
Joshi är min lilla prins, han är kastrerad och helt underbar, jättesnäll och lugn.
Joshi vill komma till någon som vill hoppa med honom.
Kloklippning är inga problem för någon av dem.
De finns i Gävle.
PM:a för mer info.
Chili till vänster och Joshi till höger
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
putt
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Putt.
Om de klickar med fodervärden/fodervärdarna så kan de troligtvis säljas.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Putt…
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Putt
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Tänker inte släppa iväg dem till första som hör av sig utan jag vill veta att de kommer till ett ställe där de får den uppmärksamhet och tid som jag inte kan ge just nu tyvärr.
Det börjar bli lite "akut" då jag börjar skolan på måndag och kommer att ha fullt upp då jag redan ligger en termin efter…
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Putt
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Inget krav på att Joshi måste komma till någon som vill hoppa med honom, bara han får vara ute och springa mycket.
Hoppas det är någon som är intresserad då de kan få det så mycket bättre än vad de har det nu för tillfället.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Åh så tråkigt att jag inte får ha några fler kaniner :3 Eller har plats för flera :/ Åh, superfina och söta kaniner i alla fall :) Hoppas du hittar en fodervärd till dem :)!
Klara & Tinycee
#10 Tack! 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Putt
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Putt, de behöver komma till någon som har tid för dem. Har dåligt samvete för att jag inte kan ge dem den uppmärksamhet de behöver.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Puttar upp
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Puttar upp tråden lite då de fortfarande söker fodervärd/ar…
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Kaninerna måste bort, fodervärdar sökes fortfarande.
Jag har hamnat i ett djur depression och mår inte bra alls. Fick igår reda på att min ena belgiska hare avlidit så jag är i chocktillstånd och orar inte tänka på någonting.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Puttar upp tråden
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Hade jag haft plats och tidså hade jag tagit båda två! (; ~ Med vänlig hälsning, Amanda ~ www.Uniqs.weebly.com
Putt…
Nu har de sökt fodervärd i snart ett år.
Hoppas någon nappar snart.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
putt
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Har du annonserat i "allt om kaniner (svenskt forum)" ? Hoppas verkligen du kan hitta nån med plats och tid för dem snart!
Ja det har jag. 
Hoppas jag också, även fast det är lite brådis så är jag noga med vem som får bli fodervärd.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
putt
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Nej men gud, om jag bara hade plats hade jag kanske kunnat ta Joshi, ska kolla lite om jag kan, men inte så stor chans. Han är ju för fin.
Hälsningar Amanda och kaninerna
Ja han är fin, och snäll!
Jag vill helst att de får fortsätta bo ihop eftersom de trivs med varandra. Risken blir större att de inte funkar med varandra i framtiden om de säras. Men skulle det absolut inte gå att ta båda så får jag hoppas att de går ihop i framtiden. 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Hoppas du hittar hem åt dem snart. De är riktigt fina :)
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#28 Tack! Vore toppen om någon kunna vara fodervärd åt dem i 1-2 år. Har ganska fullt upp hela tiden och inte tiden att hoppträna med Joshi. 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#29 Önskar att jag kunde ta dem, men tyvärr så har jag varken bur, rasthage eller hopphinder.. :/ Sedan är det ju det här med tid.. Har rätt mycket i skolan nu :/
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#30 Attans, förhoppningsvis dyker det upp någon med tiden och platsen snart!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Min mormor skulle fundera på det. Hoppas på ett ja, även om der troligast blir ett nej.
Okej! 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Puttar upp
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Puttar upp… börjar bli lite akut
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
putt
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Putt för mina små
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Puttar upp, är det verkligen ingen som har lust att ta dessa små ett tag? 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Finns det någon möjlighet att få upp dem till Lycksele/Umeå? För i så fall skulle jag nog kunna ta en utav dem, om mamma går med på en kanin till :) Hur länge behöver du ha ut dem?
#41 Jag vill som tidigare nämt först och främst att de får fortsätta bo ihop just för att de går bra ihop. Jag vill helst inte riskera att de kanske inte kommer fungera ihop i framtiden för jag har inte plats med ännu en bur. 
Tänkte ett år eller så. Har fullt upp i skolan och en hund som kräver otroligt mycket. 
Transport brukar inte vara några problem.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Jaha, okej :) Ska nog inte vara något större problem för mig personligen att ha båda, just bara lite problem med mamma att ha två men kaniner som bor ihop brukar ju inte vara så mycket mer jobb tycker jag :) Ska prata med henne när det passar, så återkommer jag senare.
#43 Gör så! Eftersom båda är rumsrena och gör sina behov i sin kattpotta så är det inte mycket jobb alls. 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Tyvärr så har jag haft rejäla disskutioner med min mormor, men hon sa nej, jag önskar verkligen att jag kunde ha tagit dom.
Okej. Vad synd, får hoppas på att någon hör av sig snart. Det är inte snällt av mig att ha dem här när jag inte har tid för dem, de får springa av sig en stund per dag inget mer. Kan inte ha dem i lägenheten heller då de är rädda för min hund… 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
putt
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
putt
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Nej, det går inte, mamma vill inte ha så många fler kaniner. Hon har ju trots allt gått med på en avelshane i vår. Hoppas du hittar något åt dem! :)
Ok!
Tack.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
putt
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Kommer att sjukskrivas från skolan nu och kaninerna vill till fodervärd SNARAST. Har ingen ork med dem tyvärr.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Guud dom var så fina!! (: Dumma mamma som inte vill ha 2 till :/
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#52 du vet att jag kan ta dom i vår, men det är ju ett tag.. Om någon bara kunde hjälpa till och ha dom sålänge hade det löst sig.
#54 Jag vet Linnea, det glädjer mig att veta der½
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#55 Isåfall kan jag ta hem dom när det är rak- och längd SM, för det är i Gävle i år nämligen. 9-10 mars, och jag ska med 99 procents säkerhet åka upp.
#56 Jaha absolut! Vart i Gävle håller det till? vore roligt att titta på!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#57 totohallen är allt jag vet, antar att du vet var det är för jag har inte en aning ^^
#58 Nope har ingen aning. 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#59 haha äsch det löser sig då ^^
putt
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
putt…
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
puttar upp
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
putt
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
puttar upp
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Om jag hade haft platsen och tiden för dem hade jag kunnat haft dem hos mig, man har tyvärr inte den mäkligheten just nu.. Hoppas det löser sig! :)
möjligheten*
Tack.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
putt
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Jag önskar jag kunde men jag tror verkligen inte att min pappa skulle gå med på det… 
putt
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Eftersom transport verkar strula ner till Skåne söker kaninerna fortfarande fodervärdar (om inte någon skulle kunna ta med dem ner).
Kaninerna får ingen uppmärksamhet alls längre. De sitter i sin bur dag in och dag ut. Jag är helt slut psykiskt när jag kommer hem från skolan och orkar inte med dem tyvärr. Eftersom de är livrädda för min hund är det inget alternativ att ha dem inomhus därför behöver dem en ny fodervärd alt omplacering.
Just nu bor de ute.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Jag skulle verkligen hjälpa till om jag kunde. Jag har verkligen inte plats och tid just nu, eller tillstånd så jag kan TYVÄRR inte ta dem! Men annars skulle jag tagit dom på direkten.
Hoppas du hittar någon, jag kan försöka kolla om jag hittar någon som antingen ska upp till skåne eller vill ha kaninerna på foder!
Transport är ev löst till påsk, men måste fixa transport till sthlm också.
Vad snällt av dig. Är väldigt noga med vart dem hamnar då Chili är en "problemkanin" i buren. Hon är inte alls rolig att hantera men utanför buren är hon jätte snäll. Därför behöver dem/hon komma till någon med kaninvana och vana vid kaniner som beteer sig som hon gör.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
puttar upp då de fortfarande söker hem.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
putt
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Kaninerna har hittat en fodervärd nu och flyttar i Juni.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#77 Gud vad skönt för dig!! :') ¨
Älskar när de blir bra i slutändan hoppas de får de super hos fodervärden❤️
Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning!
.
#78 Ja verkligen.
De ska flytta till min hunds brors ägare, vi får se om de klickar. Hoppas det!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#78 Instämmer fullständigt 👍
#79 Hoppas allt blir bra nu för både dig och kaninerna ❤️
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
#80 Tack!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se