pratglad kanin?
Min lilla sötnos Tofflan, hon är 6 månader, gillar att prata? Om man kommer nära hennes bur eller ska lyfta upp henne eller sitter och gosar börjar hon låta. Hon typ knorrar. Hon verkar inte rädd, eftersom hon inte har uppspärrade ögon eller öron platt bak. Hon sitter som vanligt :/ Är hon bara pratglad eller betyder det något?
Hon trivs och tycker det är mysigt 🙂
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
#1 pweh~ bra, jag trodde nästan att hon var rädd eller super arg ;)
Min kanin gör så och då släppte jag alltid ner honom igen eftersom jag trodde han var hungrig :) Fast sen fick jag reda på att det är precis som #1 säger - dom myser. Ungefär som kattens spinnande.
#3 bra! :D då vet jag ^_^
Fast alltså, det låter ganska högt och kommer från hennes näsa(tror jag :S ) det är inte det där tysta knorrande/knäppandes ;/
#5 Tycker nästan det ser ut som om de tuggar. Gör Tofflan det? :)
de kommer inte från näsan. De kommer från tänderna :) när de tycker något är mysigt brukar de "tugga" med ett knäppande ljud :)
Frida
Gjorde min gamla kanin också :D var aldrig tyst! Han var extremt sällskaps sjuk och var antagligen därför han lät så mycket! Han ville ha uppmärksamhet ;) smart rackare, för det fick han!
Hmm okej :P kanske kan filma/spela in det och visa? :3
#9 Gör det :) Men jag TROR att jag fattar vad du menar. När de "tuggar" så rör sig nosen oxå ^^
om hon knaprar med tänderna är de för att de är mysigt mm. men om hon knorrar kan de vara tecken på stress mm. då min alltid blir mera skygg när hon är brunstig och då alltid börjar knorra om man ska klappa henne eller bara för handen nära henne
Jag har laddat upp en video nu,men eftersom jag skriver från mobilen kan jag inte länka den. Den heter what does this sound mean? Och min youtube kanal heter backysen@gmail.com hoppas ni hittar den :/
#12 Ska kolla! ^^
#12 Hittade den inte, stod att kanalen inte finns…
Hmmmmmmmmmm vänta lite
Jag har taggat videon med mybunnymakesasound funkar det? :/
Jag hittar den verkligen inte :/ Du kanske kan länka den :)
#17 kan inte, jag är på Möja och har ingen dator :/
#18 Vad synd, men länka när du kan :)
Min förra hona pratade jämt, saknar det. Är en underbar egenskap!
Lite avundsjuk😉
#20 Mysigt ;)