Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1856 ggr
fossingen
0

Färg på kanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har lite svårt att avgöra färgen på kaninen. Den har viltzoner och är gul. Viltgul, viltisabella m.m?

fossingen
0

juliafrojd
0

Är den vit på magen så tycker jag, enligt min gissning att den är viltgul..

fossingen
0

#2 Japp, den är ljusare på magen.

Elina.
2

madagaskar otter

fossingen
0

#4 Den är inte för ljus för det?

dermot
0

Stam?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

fossingen
0

#6 Har ingen. Hade då vetat. Ska dock få bilder på föräldrarna förhoppningsvis.

Dynamics
1

Tycker att det ser ut som en liten madagaskar otter om den är ljus på magen! Eller en väldigt sotad viltgul.. vilket inte är vanligt!

dermot
1

#7 OK. Jag vet inte vad jag ska gissa på, eftersom sotningen på en viltgul kan lägga sig som en slöja, men det kan likagärna vara en väldigt ljus madagaskar otter. :P

#8 En viltgul är också ljus på magen och det är väldigt vanligt med sotade viltgula, ovanligare med madagaskar otter ;)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

juliafrojd
1

Detta är min Madagaskar otter..tycker mer din kanin (TS) ser ut som sotad viltgul ;-)

fossingen
0

Tycker också den är mer viltgul i färgen.

fossingen
0

Här är hon med sina kullsyskon

dermot
0

Jag gissar på viltgul då, eftersom det andra gula syskonet ser viltgult ut. 🙂

// Anka

fossingen
0

#13 Japp. Färgen längst till höger påminner om viltgrå.

dermot
0

#14 Ser ut som 2viltgula och 2 viltgrå brokade.

Är det några du tagit handom? Nyfiken eftersom du inte visst föräldrarnas färg.

// Anka

fossingen
0

#15 Japp :) Bara den viltgula, ingen av de andra.

fossingen
0

Ja, fick bilder idag via mobilen. Mamman är viltgrå eller chincilla brokad (svårt att avgöra av dessa två), pappan är viltgul brokad.

Så då bär min unge viltgul och bär isåfall på brokat? Är inte insatt alls så mycket med brokninganlag osv. Är det Kk?

Av kullsyskonen så ser ju ena ungen viltgrå brokat ut, så jag antar att mamman är viltgrå istället för chincilla. Ena ungen på videon hon skickade av kullsyskonen såg en unge ut som en vitcheck dvs den hade mörka öron, fjäril och en väldigt kort ål på ryggen.

Elina.
0

Viltgul ja, men den bär inte på brokat.

fossingen
0

#18 Insåg det;P