Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 348 ggr
OliverLundström
0

Bra hö?

Hej! Vi har börjat med ett nytt hö som är lite grövre, tidigare hade vi ett ganska trådigt hö. Jag läste på KiF att det inte slipar så bra på tänderna så vi satsar på det grova. Problemet är bara det att hon inte äter så mycket av det. Hon får inte heller för mycket pellets eller morötter, pellets ungefär en deciliter per dag(är det kanske för mycket?) och jag hushåller på en morot i veckan,då delar jag den i sju små bitar och hon får 1 bit per dag. Jag tänker att jag testar på detta ett tag och ser om höet äts tillslut? Ska jag annars byta tillbaks till det gamla lite mjuka och trådiga höet? Mvh:)

Fridaaaa
1

Vad är det för ras på kaninen? Till dvärgkaniner brukar 0,5 dl räcka i regel 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OliverLundström
0

#1 Jaså, har ju en dvärgvädur dårå. Men jag har kvar höet och ger en halv dl varje morgon då?:)

Fridaaaa
0

#2 Ok ja 1 dl låter mycket till en dvärgvädur. Tror max 0,5 dl räcker. Vad ger du får pellets?

Ja det hade jag gjort, eller om du vill, dela upp den 0,5 dl på morgon och kväll. Mina får det 1 gång/dag 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OliverLundström
0

Tack för kloka råd, jag ger henne pellets från djuraffären i lösvikt. Jag har blandat vanlig pellets med fiberpellets.