Hjälp!
Min kanin Stampe är 2 år och vi har ett litet problem, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara men när jag ska ta upp henne så börjar hon bitas springa iväg och knorra som en gris, vet någon vad detta kan vara??? behöver hjälp så snabbt så möjligt då jag älskar henne så mycket!
blir tacksam för svar ❤️
Tänk på att skriva en bra rubrik, är viktigt. Står i "viktig info" bland annat som är fastnålad på startsidan här på kanin.ifokus.
Likaså att inte skriva massa "???" t.ex 🙂
Har hon hållt på så länge eller har det kommit plötsligt?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Så gör min hona när jag ska bära upp henne. Hon knorrar och springer undan, ibland försöker hon jaga iväg handen med tassarna.
Hon är hur snäll som helst utanför buren. Hennes nuvarande beteende beror förhoppnigvis på att hon är dräktig.
Visa att du inte är rädd för kaninen, sätt på dig handskar och lyft upp honom ändå.
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Hej
Om du är orolig för att din kanin inte mår bra, eller är sjuk, så ska du inte skriva här på KiF, utan ringa till en veterinär istället.
Du har en fråga om ett normalt beteende, och behöver inte skriva "hjälp!" i rubriken.
Läs här:
Kolla runt här på KiF, kaninmagazinet och andra sidor, och läs på om kaniners normala beteenden, så behöver du inte be om "hjälp" vad än din kanin gör.
Om kaninen skulle vara sjuk så finns det ändå ingenting vi andra kan göra över internet, vi är inga veterinärer!