Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1104 ggr
Moalinn
0

Tjock/smal?

Hej!

Det jag undrar är hur man ser och känner om en kanin är för tjock eller för smal. Jag vet nämligen inte om min lilla kanin är lagom eller det ena eller det andra. Det kan mamma säkert fråga veterinären på måndag när han ändå ska kastreras men alltid bra att veta hur man kan se och känna det på bästa sätt :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Wera]
0

En kutig rygg, "bullig mage" och antydan till hakpåse tyder ofta på för mkt fett (eller för mkt pellets och för lite hö). Har de en jämn rygg utan kotor som känns brukar de vara i bra form (lite revben ska man kunna känna) - Alla kaniner kan dock inte få en jämn rygg utan att vara fet. Vissa kroppar är dåliga som man ärver, beror lite på ras också. :)

Moalinn
0

tack, tror inte att han är allt för tjock då. Man känner ryggraden på honom men inte allt för mycket och känner revbenen, han kanske är mer tjock än smal. Ska be mamma fråga veterinären på måndag vad dom säger, vill ju inte att han ska vara varken för tjock eller för smal. :)

Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
2

kan ju säga att dom sa att han hade ett bra hull och det är jag glad över och att han såg bra ut övrigt. Nu är han kastrerad och gladare än någonsin Skrattande

Medarbetare på Djurfoto

Joie
0

#3 vad bra! 😃
Men nåt som jag undrar…hur kan det stå att du skrev det där den 29 när det är den 28? 🙂🤔

Storkebodas
0

#4 Hon skrev det för ett år sedan. ;)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Joie
0

#5 Jaha :S ojdå! ;) undar hur jag kom hit :)