Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 568 ggr
[OliviaT]
0

Mår han bra?

När min kanin fick komma ut varje dag var såg han väldigt fräch och vad ska man söga,lycklig ut, nu när han inte får gå ut varje dag längre, så ser han inte så fräsch ut :( han ser ledsen ut. och han kiss kan vara vitt och lite oranget aktigt, är han sjuk??

Mysterious
0

Alfreds kiss är oxå vitt :S ser ut som ett ägg men det är vitt i och orange utanför :S

psyko
0

Vf får han inte komma ut längre? :/

En kanin kan oxå bli deprimerad.

myriis
0

Hej!
En kanin ska helst springa minst en timme om dagen. Man kan försöka tänka sig själv att sitta på sitt rum 24 timmar, inte så kul va? :P
Om du inte orkar gå promenader med honom kan du istället bygga en Hage av kompostgaller och låta honom springa några timmar per dag!

Jag tror han kan vara ledsen för att han inte får komma ut..

[Niike]
0

Varför får han inte komma ut längre? Han kan se ledsen ut för att han har tråkigt. Tycker du ska fortsätta att ha honom ute, som Emmy sa ska en kanin helst vara ute och skutta minst en timma om dagen.

KvirrZ
0

Han ska som de skriver ovan få springa varje dag. Att han ser ledsen ut är att han tycker det är tråkigt antagligen.

- Mvh Emma

Mysterious
0

håller med dom andra…alfred satt och sura nyss och när jag släpte ut honom i rummet blev han hur glad som helst :)

[OliviaT]
0

jag vet att han behöver komma ut och jag måste verkligen ta tag i detta, hatar att se honom sådan. Men min mamma försöker övertala mig att avliva honom.

Clariiz
0

Varför avliva? kan du inte bara sälja honom? eller ge bort honom? Jag skulle gärna ta honom!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[OliviaT]
0

Men finns det någon som vill ha honom då? när man ger bort så känner jag mig så dum för jag älskar verkligen det lilla djuret :/

Noa-Nisse
0

men behåll då honom, eftersom det verkar som om du bryr dig om honom..

Medarbetare på Hundar.ifokus

SagaoAlfred
0

Varför vill din mamma att ni ska avliva honom?

[OliviaT]
0

Men jag har ju inte tid med honom :( Mamma tror att han är sjuk bara för att han är slö, men det är ju för att han inte får komma ut lika ofta längre, och så tror hon att ingen vill ha honom.

Noa-Nisse
0

eller början han bli för gammal.. han är ju somsagt 6 år.

Medarbetare på Hundar.ifokus

[OliviaT]
0

vi hade ett snack i dag, och mamma sa att han har ju som sagt ett antal år på nacken och nu när han är gammal och är frisk är det ett ganska bra avslut på ett liv än att vara gammal och dålig. Men det är så svårt att släppa taget av dom små liven :(

Mysterious
0

kan någon svar på frågan om kisset???????

psyko
0

Men kan ingen annan ta över honom? en som du litar på.

Keligast
0

Det finns säkert en där ute som vill ha honom <3 Ett barn som vill ha sin första kanin då är din kanin perfekt om han är lung och snäll och han blir då barnets "diamant"