Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 807 ggr
zezagena
0

Kull-väntan..

Väntar på en kull nu med spänning 😃( alltid spännande med kull iof). Men så kul när det kan bli 4 olika päls-sorter ( normal/korthår, rex, satin, satinrex), hoppas ju på rex el satin. Färger kan oxå bli många men trol blir viltgrå dominant, havana o blå/viltblå bör ev dyka upp och finns en möjlig chans till egern/lux o viltbrun.. Mamman är stora Blue, ställd o reg pappan är Muppen ställd oxå men ej reg ännu. Hoppas på pappans fina öron o mammans maffighet ska ge fina ungar 😉 kommer förhoppningsvis om 1 v ca. Dock har hon tidigare fått minikullar- 2-3 ungar bara men de är olika tjejerna 😕

Flera som väntar på spännande kullar ..?

tussen12
1

Väntar också, (Tjuvparning) dag 24 idag..

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

sländanskaniner
1

Väntar en kull mellan viltsiames brun, normalpälsad och gul/svart japantecknad wienertecknad, satin. Blir spännande att se vad det blir!

Är på dag 28 i dag :)

zezagena
0

#1 oj då, samma ras el olika, färger..?

#2 blivande satinbärare då närsom..? väntar oxå en sån kull fast först om dryga 3 v viltgrå blir de nog hela bunten där.. dina- kan de bli brun/gula g/s japaner om siamesen bär gult..

[kiiiwiii]
1

Jag väntar också med spänning! Min tjej här ska ha sin första kull och jag hoppas allt kommer gå bra! Är beräknade till den 31 så än är det många dagar kvar ^^

tussen12
0

#3 Lejonhuvade, :) Pappans färg är Blå wienertecknad och mamman svart :)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Idlil
0

Hur gamla är era kaniner vid första kullerna? :) Vi väntar här spänt och se om det blir några vid Maj :) Min kanin blir förresten ett år i april och det är väl inte farligt om hon håller igång.. ? Frågar runt lite då jag vill vara helt säker ^^

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

[kiiiwiii]
0

#6 min här är nästan 10 månader :)

Idlil
0

#7 okej :) Är du erfaren inom kaninavel? :)

[kiiiwiii]
0

#8 Jaa jag har haft en hel del kullar och kaniner här genom åren :) 
Kan just ingenting om färger och utställning osv men som tur är behöver man inte det! ^^

Idlil
0

#9 okej, nej men det är lugnt färger kan jag och päls mm.. :) Men jag vill gärna veta lite mera om Avel osv .. :) Kan vi snacka om det via PM så vi nte behöver störa dom andra här åp tråden! ;)

[kiiiwiii]
0

#10 Men det är ju jätte bra! Jag borde ju lära mig men så länge jag tar hand om dem rätt så att de mår bra kan de väl inte göra något? :D

Självklart! :D

Idlil
0

Haha, nej då! :) #11

Rocksey123
0

Följer tråden :)

//Selma

Stay strong, whathever they say.

sländanskaniner
0

#3 Satinbärare ja :p Japp, hoppas det kommer någon japan .. :D

sländanskaniner
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har det kommit 6 stycken ungar!

zezagena
0

#15 Grattis, ser ut dom flera japaner ja 😃

sländanskaniner
0

#sexton Tack! Ja, blir nog det. Men såg ut som om det var en unge som  var mörk på ovansidan och ljus på magen typ, och wienerteckning i pannan. Undra vad det kan vara.. Ska kolla nogrannare i morgon och kanske ta kort.. 🙂

cicci12
0

Jag väntar också (tror jag) ♥ :) P.s söta kaniner

zezagena
0

#17 kanske en viltfärgad japan om viltzoner, gul om ljus viltgrå/blå om mörkare..

zezagena
1

Idag kom kullen ( dag 32), bara två små men friska o knubbiga-ser ut som en viltgrå + en egern 😉 glömde kika på morrhåren.. 🙂