Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1028 ggr
[Ebidda98]
0

Teddypäls klippning

Hej! Klipper ni era kaniner? Min är en angora hermelinkanin. Hans päls tovar sig sällan då vi borstar den varje dag. Har klippt honom en gång men vill ha bättre tips?. Hur gör ni det? Med trimmer eller sax? Lägg göra ut bilder och visa :)

Zakarias
0

Angora hermelin finns inte i sverige, och en äkta angora måste klippas var tredje månad. Så jag antar att du har en Dvärgteddy? :) Jag klipper min angora med sax, trimmers brukar inte funka så bra på kaniner…

[Ebidda98]
0

#1 Vad kan han då vara för ras? :/ Och hur vet man att det inte finns?

Tinkelbell
0

Jag har en teddy kille och som tidigare sagt, man måste klippa med sax. Försökt med maskin men det går verkligen inte :) Pälsen bara glider undan när man försöker trimma.

Mvh Hela stora familjen <3

[Ebidda98]
0

#3 Okej :)

Joie
0

Är det så att teddypälsen aldrig slutar växa? Som angorans päls? :)

[Ebidda98]
0

Hans päls växer fort och verkar inte ha någon gräns… Men undrar hur man kan veta att angora hermelin inte finns i Sverige? :/ Tycker det är konstigt med tanke på att Melker är det. Det sa han jag köpte av.

Fridaaaa
0

#2 det är inte korsning angora med hermelin då?
Har du bild på den?

Finns många oseriösa tyvärr eller okunniga som ej vet Vilken ras? dem säljer.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

KaterinaPetrova
0

Klipper min lejonhuvade kille, lite hackit men det får la duga. ;)

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

[Ebidda98]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo, en korsning. Trodde man skev så då? :/ Ber om ursäkt ifall jag skrivit fel. Melker är en korsning :) (Lite dålig bild…)

Fridaaaa
1

#9 Då skriver man t.ex så här: Angora/hermelin eller "korsning mellan angora och hermelin" :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Ebidda98]
0

#10 Jaha, mitt fel :) Sorry…

Tinkelbell
0

#5 nja, teddy pälsen växer inte lika fort som angorans och tror det finns en gräns. Dock blir dom väldigt långhåriga! Jag håller min kille hyfsat trimmad hela tiden :) Så där lagom så han ser fluffig och go ut, fast slipper den jätte långa pälsen som allting fastnar i :)

Mvh Hela stora familjen <3

Joie
0

#12 okej :) tack för svar! :)