Små nysningar
Hej, min kanin Thea som är ca 5 mån gjorde små läten som lät ungefär som nysningar eller hosta när vi skulle åka till en djuraffär för att kolla en sak, vad kan detta bero på? Jag har läst symtomen för förkylning och hon har inget som står där förutom att hon gör de här lätena, hon har aldrig gjort dem förut utan bara den gången i bilen. Hon är och var fortfarande pig och så men kan hon vara allergisk eller nått? Ska jag ta henne till en veterinär? Tacksam för svar!
Kan hon inte bara fått in lite damm i näsan? Snö har fnyst/nyst vid ett tillfälle och då hade hon antagligen någonting i nosen för efter några på rad så slutade hon och det har inte kommit fler nysningar efter det och detta var länge sen nu =)
Tack!:)
Tack!:)
Min hane gör dessa läten i princip varje dag, han är dock inte förkyld. Men lätena kan även komma om kaninen t.ex. dricker ur skål och råkar få lite vatten i nosen.
Min kanin nyser ibland, men hon är inte förkyld eller har rinnande ögon eller näsa. Vissa kaniner är väldigt känsliga mot damm, hö eller burströ.
Min ena marsvinshona som vi trodde var förkyld och undersökte hade visst trånga lungor och andas tungt ibland och låter lite konstigt från och till då hon reagerar lätt på vissa material.
Min kanin nyste varje dag ungefär men hon var allergisk mot damm :(
Okej, tack så mycket! Det var ett tag sen hon nyste nu och hon har slutat så det var nog inget allvarligt, kanske hade hon fått nått i nosen?:)
#7 Ja kanske något i luftvägarna som kom ut till slut! :)