Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 863 ggr
[00emi07]
0

HJÄLP!

Min kanin får en dl pellets per dag och har tillgång till vatten o hö! Men idag hade hon öppnat luckan på sin bur och var ute i mitt rum, (Har aldrig hänt) och hon blir som spritt språngande galen när jag Kommer. Och hon vill ha mat när jag kommer (tror jag) Vad är detta för beteende? Är det tonår? HJÄLP!!!

Fridaaaa
3

Tänk på rubriken (igen 😉)

Hon är bara 8 veckor. "tonåren" kommer ej så tidigt.
Hur menar du med "spritt språngande galen"?
Att de kanske vill ha mer mat eller så, har ej med "tonåren" att göra.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Stinastygg
3

Vadå "hjälp"? Vad ska vi hjälpa dig med?

Kan det vara så att hon gjorde glädjeskutt när du kom?  Kan det varit det som du uppfattade som att hon var spritt språngande galen?

Helin_
1

Min innekanin (lejonhuvad) blir så glad när någon närmar sig buren så att hon försöker att ta sig ut för att mötas fortare. Hon kan hoppa mot gallret och leva rövare i buren värst blir de om man har något gott med sig. De är ett normalt beteende för en glad kankn som tycker om sin ägare.

Linnet
1

Inget konstigt med det, kaniner gör så ibland. Du har kanske inte haft kaninen så länge, så du känner inte till så mycket om hennes betende. Håller med om att du inte kan skriva "HJÄLP" som rubrik, låter ju som om det har hänt nåt väldigt allvarligt och hemskt. Välj en rubrik som upplyser om vad tråden handlar om.

[00emi07]
1

#1 ex, när jag ger henne mat attackerar hon min hand och matskålen, vilket hon aldrig gjort förr! #2 ja, "hjälp" ni kanske vet, ex att det är en sjukdom eller så, eller något annat. Att hon får förlite mat eller så. Strunt samma

[Mi-rand-a]
0

Min hane blir helt "galen" bara jag närmar mig garderoben där maten står,så tror bara att din är som dom flesta matglada kaniner, överlycklig/ivrig och har dåligt tålamod och säkert bara sällskapssjuk :p

ElmerKrudd
0

#5 Min hane gör så också ;P Men det är bara för att han verkligen älskar sina pellets :P Fast han har aldrig bitit eller något sånt, utan skyndar sig bara väldigt fort fram till skålen ^^

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

[00emi07]
0

Ok (;

tesushie
0

min amai är knäpp det är bara sån han är i personligheten din kanin kanske har börjat trivas hos dig och känner sig trygg så personligheten kommer fram mer.

2 v efter jag köpt amai blev han knäpp så att säga och har varit det sen dess ,sovandes med huvudet i matskålen , matskålen på huvudet ,han hoppar praktiskt taget på maten ,tar sig ut ur buren och ibland har jag hittat honom sittandes på hans bur med och han klättrade även upp för en frigolit väg för inte så länge sedan och han blir alltid sprittsprångande galen när jag kommer alltså rusar runt i buren och gör glädjeskutt man kan se honom tänka mat,mat,mat

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

Fridaaaa
0

#5 Ta det lugnt :)
Biter hon dig menar du eller nafsar hårt när du skriver "attackerar"?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.