Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 695 ggr
Mickis1994
0

(S) Rexbärare/Hoppare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pga bristande intresse, ork och främst sjukdom kommer jag nu sälja mina två kaniner. Först ut för försälning är Trilla, Hästängens Minnen av Aprilhimlen. Då hon kröver mycket mer tid och engagemang än vad jag kan och kunna ge henne de senaste månaderna.

Trilla är en viltgrå rödförsträkt tuff tjej på drygt två år. Hon är ganska stor, gissar på ca 3kg och ser verkligen ut som en något minre rexkanin. Hon är en riktigt charmig tjej som gärna myser en stund men inte alltför längre, för det finns andra saker att upptäcka. Annars är hon en glad och framåt tjej som har glimten i ögat. Som hoppare förstod hon direkt vad hoppningen gick ut på. Men det tog ett litet tag innan hon visade det på tävlingarna också. Men så plötsligt efter hennes första pinne kom placeringarna och pinnar, alt precis utanför pinne. Som hoppare är hon hindersökande, säker och hoppas min över hinderna med lagom fart. Dock kan hon vara svår att övertala när hon brunstar på tävling. Men att träna hoppning hemma under brunst brukar inte vara några problem. Hon är tävlad upp till rak medelsvår och lätt krok med två pinnar. Hemma har vi tränat desto mer tidigare då hoppade vi på medel och svår höjder utan problem. Men detta var Innan jag blev sjuk(Juli). Sedan dess har vi inte tränat hoppning. Men om man lägger ner tid på henne tror jag att hon lätt kan hitta tillbaka till sin fina form och börja plocka pinnar igen.

Trilla är inprincip helt obesläktad samt rexbärare.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Mickis1994
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på Trilla från en tävling där hon hoppar Lätt.

Mvh Michaela Glansk.

Mickis1994
0

Trilla söker fortfarande hem.

Har också en snart 5årig rensaris holländare som söker hem. En jättetrevlig och go hane.

Mvh Michaela Glansk.

Mickis1994
0

Denna härliga tjej finns kvar och söker ett nytt hem.

Har du några frågor även om du inte är intresserad så är du välkommen att fråga.

Mvh Michaela Glansk.

Mickis1994
0

Puttar upp.. Söker fortfarande ett nytt hem till henne.

Mvh Michaela Glansk.