AKUT!
Sotan skulle ha bebisar idag, men nu på morgonen låg hon ner och såg död ut, nu när jag tittade igen så är det nästan som hon andas?! Små ''ryckningar'' efter varandra i några sekunder. Är det dödsryck?
Behöver verkligen hjälp! 😕
Kan tillägga att en död kaninunge låg brevid henne…
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
hur gammal är hon? Kan vara väldigt svårt för gamla kaniner att få ut ungar.
Frida
Åk/ring veterinären!
Hon har tyvärr dött, 😕
Rip Sotan❤️
Åh så tråkigt, klarade hon inte av förlossningen eller? :/
:( Nej va synd :((( Vila i frid nu din söta fluffboll <3
Frida
Gud vad jobbigt :(
Vila i frid, Sotan ❤️
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4 Nej, tror inte det 😕Vet inte vart jag ska ta vägen, min bebis har dött.. 😕
Så tråkigt! Vila i frid❤️
#7 - Såg att hon var över 2år, kanske har en liten betydelse. Men hoppas på att du kommer på rätta takter snart, umgås mycket med dina andra kaniner så ska du se att det löser sig!
Rip!
#9 Tack
Vila i frid Sotan 🌺
//chilliekanin
#9 Dock kan sånt hända ändå, att hon var lite över 2 år tror inte jag har någon större betydelse, utan var ren otur. Tror det spelar enbart in i en liten "roll" eller hur man ska säga.
#12 - Ja självklart kanske inte det har någon större betydelse, men finns ju alltid vissa risker när man tar första kullen på en hona i den åldern. Var det jag menade, sen beror inte situationen på det, utan TÄNKTE mer om det kunde vara orsaken då ett flertal säger att det är så riskabelt att ta första kull på en kanin i den åldern.
Vila i frid fina Sotan! ❤
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
Stackare!
Vila i frid Sotan ❤️
//Selma
Stay strong, whathever they say.
Nej vad hemskt! Och jag som har sett henne på dina videos och allt… :'( Vila i frid i kaninhimlen Sotan! ❤
Vila i frid sotan skulle vilja ge dej en Bamse kram och hoppas hon har det bra där hon är nu i himlen ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Vad sorgligt. Kram till dig och vila i frid Sotan❤️
Vila i frid, tänker på dig TS 🌺
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Vila i frid Sotan.
Jag beklagar Louise, var med Björn och Tufsan, så kanske det löser sig.
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Nej beklagar stort, men dänk att du fortfarande har två helt underbara kaniner kvar. Även de e jobbigt, men hon hade de jättebra oss dig <3
RIP Sotan
Tack för alla snälla kommentarer
Omg vad hemskt, söta lilla Sotan :'((((((
Halva min text försvann. Jaja, men du måste vara stark! Vila i frid lille sötisen
Jag beklagar sorgen, sov så gott sotan❤
Nu är sotan begravd..
🌺 Jag beklagar :( 🌺
Håller med syrran, verkligen jättetråkigt när sånt här händer 😭
Hoppas du kan gå vidare snart, vet att sånt här tar hårt men för dina andra kaniners skull måste du gå vidare, styrkekramar till dig!! 🤗
🌺❤️RIP Sotan❤️🌺
Beklagar sorgen, aldrig lätt att förlora sina små pälsbollar.. ❤️
Beklagar..
Har också varit otursdrabbad senaste tiden. Två ihjälbitna kaninungar på en vecka..
Min kastrerade hankatt Chacha bet ihjäl en av mina kaninungar för ett par dagar sedan, så fick avliva den på stört, säkrade buren ytterliggare eftersom han med våld lirkat ut den.
Igår skedde det igen. Jag hör ett skrik och rusar till köket och där ligger en unge blodig på golvet och kippar efter luft, fick avliva den på stört.. Han har lyckats lirka dem ur buren och bitit ihjäl dem på golvet.
Man blir så otroligt ledsen och vet inte hur man ska tackla sådana situationer..
#30 Fy vad hemskt.. Men det är bra att du vet hur man avlivar, jag skulle också behöva veta det i framtiden..
#31 Jag vet hur mindre djur ska 'akutavlivas' och det är inte roligt…
Men det är bättre än att låta dem lida antar jag😕
Oj vad tråkigt. En risk ta förstagångskull på hona som ca 2.5 år om jag uppfattat det rätt att hon kan ha varit (?) Ökade komplikatioener ex extra besvärlig o lång förlossning oftast för en äldre förstagångshona..
#33 Tog inte kullen medvetet, Tjuvparning :(
#34 Olyckor händer lätt, det är inte ditt fel så tänk inte på det ❤️
så fin grav du har gjort för henne synd att hon dog
#31 #32 Jo, det är inte roligt att göra men då lider de inte.. Har haft otur en hel vecka med både djuren och andra saker. Så deppig är man..
#0 Aha det förklarar. Så typiskt o jättetrist 😮
😢🌺
Hälsningar Lurvas11
#32 Ja, man knäcker väl nacken på dom det vet jag, men bara HUR man gör det vet jag inte. Om jag skulle göra det nu skulle jag bara orsaka mer lidande..
så fin grav <33 De är hon värd!
Frida
#40 Precis, ingen kul känsla :(
Fick en snabbutbildning av hur man utför det i skolan… Suck.
R.I.P 😢❤️
Stackars Sotan, stackars bebisar och stackars dig… Sånt här känns så otroligt orättvist och orätt, man blir bara ledsen. Styrkekramar!
Oho för att satsa det sista på mirakel!
Styrkekramar🤗
Åh…
Gick in och kollade yt och blev ledsen för jag har följt dagboken..
Mycket tråkigt..Måste vara jobbigt,har haft väldigt otur med djur förrförra året:(
Tur att Björn och Tufsan(Tufsan eller Tofsan?)finns där för dig:)
#40 ska man göra det, ska man verkligen veta hur man gör osv, annars kan det gå väldigt fel :/
TS: Fint ni har gjort till henne :)
Beklagar verkligen. Vilken chock, vilken tomhet. 😕💔
Väldigt fin grav! Den visar verkligen att hon var ett älskat djur i livet, och är mycket saknad.
Beklagar verkligen ): R.I.P sotan
Louise, om du behöver hjälp eller stöd, jag vet att jag inte känner dig, men jag finns här för dig. Bara att PM:a mig, jag kommer försöka hjälpa dig. Vi är ungefär samma ålder, och jag vet hur det är att förlora ett djur man verkligen älskat.
Styrkekramar till dig Louise🤗❤️
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Vila i frid!
Skickar lyckokramar, vet hur det känns mina kaniner gick gort för en månad sedan. En iller tog sig in och dödade dem när jag var i skolan hittade dem när jag kom hem. Kram!!❤️❤️🤗❤️
🌺 Beklagar, RiP Sotan 🌺 Vet exat hur det känns, min bebis försvann i fredags 💔
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
Nej, så hemskt! :( R.I.P. Sotan och kram till dig❤️