Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1688 ggr
*Rapuntzel*
0

Visar tänderna??

Måste fråga om någon vet…

En av mina kaniner vill gärna vara med när jag är ute, nyfiken, hoppar gärna upp med framtassarna på min ben och vill gärna bli klappad osv…. MEN tycker inte om att bli lyft.

Idag lyfte jag upp henne när jag skulle klippa hennes klor och satt mej sedan ner med henne i knä. Då visa hon sina tänder… verkligen öppna munnen och visa tänderna…??? Varför gjorde hon så??

Jag släppte henne och då satt hon bara kvar i mitt knä. Jag gjorde inge mer utan lät henne sedan hoppa vidare. Vart så orolig att hon skulle bita mej.

Hon är snart 1 år gammal.

CorneliaAndersson
0

Det var inte så att hon typ ''gäspade''?:P
Kan se både roligt och väldigt obehagligt ut ;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

CorneliaAndersson
0

Jusste, de ksn ju inte andas med munnen.. Märks att jag jobbat idag och är trött!!;)

Men mina kaniner har också gjort så nån gång, det ser ut som att de gäspar ;)

/ Cornelia Andersson,

Saffran.
0

#2 Jo. Kaniner kan andas genom munnen, och gäspa. ;)

[Mi-rand-a]
0

När kaniner visar tänder är de för att de är arga/varnar en att de räcker med vad man nu håller på med som de tycker är obehaglig eller liknande :)

CorneliaAndersson
0

Men, jag har fått förklarat att det är helt fel 🤔

/ Cornelia Andersson,

[Mi-rand-a]
0

#5 andas genom munnen misstänksamt men gäspa gör dom väldigt ofta, mina iaf :p

fsigge
0

kaniner kan ju andas genom munnen eftersom de gäspar men det funkar inte att andas genom munnen som genom nosen. Först trodde jag att kaniner inte kan andas genom munnen men hur kan de då gäspa?

Frida

Saffran.
0

Kaniner kan andas genom munnen, men dem använder det sättet bara när dem t.ex är varma som på en varm sommardag. :) Och det är ju såklart att dem kan andas genom munnen om dem kan gäspa, annars är det ju ingen vits med gäspandet. ;)

*Rapuntzel*
0

Tack alla :)

#4 Ja, det va så jag upplevde det. Att hon visa tänderna för att hon blev arg… Hmm, är väl bara fortsätta öva då. För klorna måste ju bli klippta på nå vis.

OM det inte skulle bli bättre är det någon som har tips? på hur man klipper klor på sura, aggressiva kaniner?