Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 431 ggr
Melle_bus
0

Vilken ras tycker du sämst om?

Finns det någon ras som ni bara inte kan tänka er, eller tycker är ful?

Jag är inte så förtjust i lejonhuvad, tycker en del ser lite "skabbiga" ut men annars så gillar jag nog de flesta. Tycker dock att hermeliner verkar vara lite griniga och sura kaniner, men det är bara en fördom jag har.

ciss
0

Jag älskar alla kaniner, alla har sin egen charm. Men ifall jag måste välja så skulle jag lätt välja;

Engelsk vädur: Tycker att det är så grymt hemskt med de där stora öronen. Har sett bilder på evv som trampat sönder sina öron, usch och fy.

#0: Angående hermeliner: jag har träffat massor av hermeliner och ingen av dem har varit griniga eller sura. Min egen kanin är en hermelin och hon är absolut inte grinig eller sur.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Taci
0

Måste hålla med Ciss - Engelsk vädur. Där har aveln gått alldeles för långt.

Elina.
0

De raser jag tycker absolut sämst om är dvärgvädur, hermelin & engelsk vädur. Tyska vädurar & franska vädurar är inte några favoriter de heller.

ciss
0

#3: Varför gillar du inte de raserna då?

www.frihetenskaniner.se

Elina.
0

Dvärgvädur & hermelin: Tycker många har dåligt temperament. Dessutom så gillar jag inte att man avlar så hårt på deras huvden, i vissa fall så kan de bli så runda att käken inte får ordentligt med plats. Engelska vädurar gillar jag inte pga de enorma öronen, tycker aveln har gått lite väl långt.

SaraB
0

Jag gillar inte BJs så mkt. Har dock aldrig träffat en, kanske ändrar min uppfattning då. Men dom är liksom fööör stora. :P Blir typ rädd av att se en på bild. ;P Nej, men jag vet inte varför jag inte är så förtjust i dem. :)

KajsaM
0

Engelsk vädur.

Chippers
0

Engelsk vädur här med. Pga de stora öronen då. Men de är säkert jättegoa i övrigt! Är nog aveln jag inte gillar.

bubbelbubbel
0

oj, jag kan inte svara på vilken jag tycker mindre bra om.
men jag kan säga att min lilla hermelin är en trevlig kille som inte alls är tjurig.

ciss
0

#9: Jag tycker också att hermeliner har bra temperament, våra hermeliner är inte alls tjuriga :)

www.frihetenskaniner.se

Vemsan
0

Jag tycker om alla raser lika bra =)
Dock kan jag tycka att belgisk jätte
verkar lite läskig xD Men dvärgvädur
och hermelin är mina absoluta favo-
riter i alla fall :)

Hälsningar Vemsan

Chippers
0

Passar en hermelin nu, den är HUR snäll som helst! Dock har den ett aktivare temperament än min ninis. ;P

Mysterious
0

Jag gillar inte Engelsk vädur pga öronen :S Avelns har gåt FÖÖÖR långt!
Annars e jag inte alls förtjust i långhåriga dvv

[Quellii]
0

Hm.. :P Vilken svår fråga xD
Tycker att harar har lite läskigt utseende, men jag tycker inte illa om dom för det ^^ Det är ju inte raserna i sig som gör kaninen, utan dess personlighet :)

Keligast
0

Alla kanin-raser är underbara men jag tycker synd om kaniner med för långa öron som släpas i marken :'( Men jag gillar don inte mindre för det

annaforsgren
0

jag gillar alla kaniner, men harar tycker jag är så smala, de går knappt att gosa med dom för att de bara är ben typXP Nej, men de är faktiskt jättesöta:) ingen kanin kan vara ful

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Frida
0

Angora. Fick en chock när jag såg en sån där jättehårig sak första gången. Inte är de särskillt vackra när de är klippta heller.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Nyman
0

Jag tycker mindre om hermeliner.

Mysterious
0

Håller faktiskt med dig Tramptass

SaraB
0

Sedan tkr jag inte teddys är ngt vackra, de ser inte ut som en kanin. Mina tjejer är dock teddy/hermelin/lejonsblandisar, men de har inte ärvt mkt teddy. ;P Inget illa till de som har teddys! :)

MarHai
0

Långhåriga kaniner har jag svårt för. Tex angora och fuchs.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Milly_94
0

Engelsk vädur-öronen.

Stravaganza
0

Engelsk vädur tycker jag inte särskilt mycket om.

Milly_94
0

Alltså jag tycker om dom men jag tycker även synd om dom :/

Prizma_o_Kristall
0

Jag känner att jag inte kan säga den ras jag tycker sämst om, då jag inte träffat mer än dvv, lejonhuvad, angora och fransk vädur i hela mitt liv. Ingen av dessa tycker jag illa om. På bild har jag sett desto fler raser, men ingen jag tkr är ful.

Nepp, jag är neutral i den här frågan tror jag;)

Kramar/Carro

Tina-A
0

Jag måste nog tyvärr säga angora.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

L8sson
0

jag tycker inte om lejonuvade eller lång hår eller de e dumt att säga "jag tycker inte om" inte så förtjust då ..

och jag älskar rasen rysk kanin har förälskat mej i den rasen asså :P tuvärr dog min hona härom dagen de va inte kul och jag grät i floder…

KvirrZ
0

Hmm.. svårt. Gillar alla ^^ Men minst är väl antagligen engelsk vädur.

- Mvh Emma

[Niike]
0

Engelsk Vädur och Angora .