Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 990 ggr
[einstein99]
0

Bra bur? :)

Hej jag har precis fått tag på en utebur till mina kaniner. Jag lägger ut en bild här nere. Skriv vad ni tycker om den och ja.. Skrattar Den ska rymma mina två kaniner. Men tänker på att bygga på en större Hage av kompost galler på något sätt. Ni kan gärna visa era kompostgaller hagar Glad Sen undrar jag även om någon har någon "arbets beskrivning" på hur man bygger en sådan Hage Skämtar

Tack på förhand Vinkar

/Ebba

[einstein99]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är buren :-)

alicekanin
1

Tycker den ser bra ut. Bara dubbel kolla alla mått för Trixie har en del burar som inte har lagliga mått ;)

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

[einstein99]
0

ja det ska jag göra   :) tack för svaret ;)

Stinastygg
0

Ett tips? angående kompostgaller: Sätt gärna hop gallren med ståltråd istället för de medföljande spiralerna.
Jag tycker inte att de sitter speciellt säkert, utan de kan "snurra ned" ganska lätt och då kan kaninen putta på gallret och klämma sej emellan om man har riktigt otur. Men det kan man försäkra sig mot om man surrar ihop gallren med ståltråd på 2 - 3 ställen (på varje skarv) istället :) Jag har en innehage av kompostgaller som jag gjort så med.

Du behöver egentligen ingen arbetsbeskrivning - det är ju bara att sätta ihop gallren med varandra, ett efter ett, och sen flytta och styra om så att du får den form du vill ha på hagen, beroende på hur många gallersektioner du har att arbeta med, och hur trädgården ser ut. 🙂

Tänk också på nät i botten så att kaninen inte gräver sig ut (det problemet har ju inte jag i vardagsrummet, haha)! Gärna också på taket så att inga katter eller rovfåglar kan dyka ner på kaninen.

[einstein99]
0

#4 okej ståltråd har jag. Jag hade tänkt att bygga en slags ram runt liksom ;-) men det är no enkelt gjort :D