Uteaktiviteter
Jag tänkte ta ut Omi på en koppelpromenad om ett litet tag. Men nu är det så att jag vill ha lite förslag på saker vi kan hitta på. Springa på stigar, hoppa i skogen, hoppa "naturhinder" är bara några saker vi brukar göra. Behöver lite inspiration.
Tips på roliga saker man kan göra ute med kaninen helt enkelt. Alla förslag är välkomna!
Lövhög: dra ihop gamla löv och kanske lite längre grässtrån från förra året blir en rolig hög att leka i. De gör gångar och slänger med löven.
Jord: älskar mina att gräva i. När jag bodde hos mina föräldrar brukade min dåvarande kanin få "väcka" trädgårdslanden och grävde i dem - ibland blev det en rullning.
Kurragömma: om din kanin är väldigt tam eller kan leken. Jag brukar visa en godis jag har (t.ex. en pellets) sen får han sitta still och jag går iväg, sen gör jag små ljud emellanåt och han brukar hitta mig ganska fort. Är jättekul att se honom leta.
Hinderbana: med vad som finns tillgängligt. Krukor man kan gömma en godsak i, pinnar att hoppa över, en boll att rulla eller putta på, en grästuva kan bli en bra pall att hoppa upp på och lilla bäcken blir ett spännande hinder.
Hoppas ni får det mysigt ute i vårsolen. Längtar tills snön försvinner här så jag med kan ta ut kaninerna - ni får skutta lite för vår räkning med😉 Underbar bild förresten, Omi är verkligen jättefin!