Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1123 ggr
Mo-Mo
0

Kaninvakt eller inte?

Nu har det hänt, det som jag trodde vi skulle behöva slippa. Sen vi skaffade vår dvärgvädurblandning Guava har vi bara lämnat honom ensam i en natt en gång.

Jag och min sambo åker typ aldrig bort så vi funderade aldrig på problemet med kaninvakt. Vi bor i Göteborg men har inte bott här så länge och känner ingen som kan vara kaninvakt åt oss. Det är också långt till våra familjer. 

Nu är det så att de börjar renovera vårt hus med att slita ut alla fönster och vi tänkte att det tar ju bara en dag att byta i vår lägenhet, Guava kan vara hemma med oss. Men nu när jag hör byggarbetarna i andra trapphuset och hur mycket det låter så blir jag mer och mer osäker. De borrar, bankar, klampar omkring, det låter helt fruktansvärt. Och som det ser ut nu så börjar de på vår lägenhet nästa vecka eller nästa igen.

Jag vet inte om jag kommer våga ha Guava hemma, jag pluggar ju hemma så kommer vara med honom. Men med så mycket ljud så är jag rädd att han blir för rädd och stressad.

Saken är också att jag är sjukt rädd för att lämna bort honom, även om det bara blir 1-2 dagar. Vi har ingen bil så jag kan inte själv flytta med hela hans bur och han går fritt här hemma hela tiden så att låsa in honom i en bur de dagarna ifall vakten inte kan ha honom lös ger mig magont. Hur ska jag ens hinna hitta en kaninvakt?

Det snurrar verkligen i mitt huvud nu. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Men kände för att skriva av mig lite. Vill ju bara Guavas bästa.

Mo-Mo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Frosstis
0

Hur länge behöver du kaninvakt? Jag kan ställa upp isåfall, jag bor i Göteborg. Skicka ett PM isåfall:)

Frosstis
0

Hur länge behöver du kaninvakt? Jag kan ställa upp isåfall, jag bor i Göteborg. Skicka ett PM isåfall:)

[YukiOni]
0

Jag bor ca 20 min utanför Göteborg på en liten gård i Härryda. Har plats att inackordera om det skulle behövas🙂