Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 828 ggr
[körsbärsblomma]
0

funderar på en hamster på blocket

jag funderar på att köpa en hamster på blocket för då får man med bur och saker men låter det smart att spara så jag kan köpa en hamster ? är det smart att  ha hamster och kanin även om dom lever i olika burar men är det smart i alla fall

Suskiv
0

Vi har hamstrar och kaniner. De har inget med varandra att göra. :-)

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

fsigge
0

kaniner är mycket bättre en hamstar enligt mig! Så jag skulle tröttna på hamstern men det är ju inte mitt val. Varför inte? såklart man kan ha hamster och kanin samtidigt:)

Frida

Fridaaaa
0

Ja det går utmärkt :)
Vad är det för hamster du ska köpa? :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fsigge
0

hade en guldhamster som ibland fick vara 10 minuter i min innekanins bur med henne. Dom var bästa vänner! Fast hamstern gick hela tiden in i hennes hur och som och följde hon med! <3 Hamstrar blir ju inte så gammla så vi har inte kvar Disa längre:(

Frida

[körsbärsblomma]
0

vet inte vilken hamster men ska tänka länge och noga om jag vill ha en hamster eller inte innan jag kollar på blocket annonser

Fridaaaa
1

#5 ok för dvärghamstrar lever ju ej själva, medan guldhamster gör det :) Så bra att läsa på om den hamster man vill ha, så ser man vilket som kanske passar en bäst :)

[körsbärsblomma]
0

ja men om det inte blir en hamster vän till så har jag ju alltid min lilla goa kanin kvar

NaDa...
0

tillägg till #6: kinesiska dvärghamstrar lever ensamma. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Fridaaaa
0

#8 Ej insatt i exakt alla hamstersorter :) Men vad jag lärt mig. Men det är väl de enda inom dvärghamstrar som lever ensamma? :)

NaDa...
0

#9 Jag tillade bara i din text så att TS skulle veta. Man är ju inne på iFokus på att lära sig. :) Japp, det är bara de kinesiska som vill vara ensamma av dvärgarna. Vissa individer av dvärgar går ju inte ihop heller, men de brukar oftast gilla sällskap. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Fridaaaa
0

#10 Ja precis 🙂
Jag läste bara lite hamster på gymnasiet, inte min typ av djur riktigt hehe och mest erfaren av guldhamstrar då min moster haft det hehe
Men gillar dvärgisarna bättre, tycker dem är trevligare hehe

OliverLundström
0

#6 Jag köpte för ungefär ett år sedan 2 sibiriska dvärghamstrar som var syskon. Dom gick att ha ihop tills dom blev könsmogna sen så bråkade dom på nätterna, nu bor dom i varsin bur och mår bra, så dvärghamstrar kan lika gärna bo ensamm :)

Fridaaaa
0

#12 Nej det finns såklart alltid undantag.
Men huvudregeln är att de ska ha sällskap, men det finns som sagt alltid undantag :) Men främst ska de bo i par.

[körsbärsblomma]
0

tror inte det blir en hamster har läst mycket om dom